×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توقف قطار توسعه شهر آمل در سایه اختلافات شورانشینان

چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر آمل برای انتخاب گزینه نهایی شهردار، همانند جلسات قبلی به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا رسمیت پیدا نکرد و انتخاب شهردار همچنان بلاتکلیف مانده است.

در آغاز قرن 19 کشورهای پیشرفته که انقلاب صنعتی در آنها رخ داد برای توسعه وپیشرفت شهری زمام امور را در اختیار خود مردم قرار دادند.
مردم در کشورهای پیشرفته برای اینکه به توسعه وپیشرفت برسند با شرکت در انتخابات آزاد ورای دادن به افراد منتخب وتعیین سرنوشت خویش گامهای مهمی برای این امر برداشتند.

در کشور ما ایران هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه 80 مسئولین کشور به این نتیجه رسیدند که تصدی گری دولت در بخشهای مختلف باید کاهش پیدا کند بنابراین اقدام به برگزاری انتخابات شوراهای شهر وروستا نمودند تا مردم خودشان در زمینه توسعه شهری واعتلای آن مشارکت بیشتری داشته باشند.

مردم شهر آمل با رای هایشان در زمان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی وفرستادن اعضا جدید ونسبتا جوان وبا تحصیلات عالیه که از تخصص و تجربه بالایی برخوردارند امید داشتند که سرعت پروژه های عمرانی شهر آمل نسبت به گذشته بیشتر شوند .

ولی متاسفانه روشن شدن نخستین جرقه های اختلافات در همان روزهای اول برای انتخاب رییس شورا چالش هایی بر سر راه اعضا قرارداد به طوری که باعث شد در انتخاب شهردار تعلل ایجاد شود و با یک وقفه طولانی احمد امیر سلیمانی به عنوان شهردار انتخاب شد درحالی که خود اعضای شورا واقف به این موضوع بودند که این تعلل در انتخاب شهردار چقدر به ضرر شهر تمام شد.

متاسفانه علیرغم همه شعارهایی که ازسوی اعضای شورا داده می شود مبنی بر اینکه دریک محیط صمیمی و یک دل و یکصدا برای شهر ید واحده هستند ولی در عمل مردم آمل در حال مشاهده چیزی دیگر از سوی شورانشینان می باشند.

اردیبهشت ماه سال 98، احمد امیرسلیمانی شهردار آمل که سابقه 10 ساله در سمت شهردار این شهر داشت از سمت خود استعفا داد، هرچند پیش از اعضای شورای اسلامی آمل و هیأت رئیسه‌ای که مخالف وی بودند وی را در آستانه استیضاح قرار داده بودند وی را مجبور به پذیرش استعفا کردند.

پس از استعفای امیرسلیمانی، محمد مقدس سرپرست شهرداری آمل شد که پس از اتمام سه ماه نخست دوره سرپرستی با حکم اعضای شورای اسلامی به دوست محمد کوهستانی سپرده شده است.

شورای اسلامی شهر آمل پس از استعفای امیرسلیمانی رضا عزیززاده رئیس کانون نظام مهندسی این شهرستان را به عنوان شهردار انتخاب کرد و مدارک او را برای تایید و اخذ استعلام به استانداری مازندران و متعاقب آن به وزارت کشور ارجاع داد.

 با توجه به این که فرد منتخب دارای حداقل دوره تصدی مدیریت میانه نبود، مورد قبول واقع نشد و به همین دلیل هم انتخاب شهردار جدید وارد مرحله دشواری پایان وقت سه ماهه شد.

علی ایحال در چهارمین جلسه اعضای شورای اسلامی شهرآمل برای انتخاب شهردار آمل که روزپنجشنبه درمحل این شورا برگزار شد، از میان۹ عضو این شورا، فقط ۵ عضو شورا حضور داشتند و ۴ عضو دیگر این شورا غایب و جلسه برای انتخاب گزینه نهایی شهردار آمل برگزار نشد.

سه جلسه قبلی شورای اسلامی شهر آمل برای انتخاب گزینه نهایی شهردار، نیز با وضعیت مشابه درطول هفته گذشته واین هفته به علت به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو وبه روزهای آینده موکول شده بود.

به اعتقاد تحلیل گران حوزه های اجتماعی ورسانه ای شهرستان آمل گروه ۴  نفره پیش از این نیز دو سال پیش، برای انتخاب ریاست این شورا نیز با ترفند از حد نصاب انداختن جلسه، روند انتخاب رئیس و هیئت رئیسه شورا را تحت تاثیر قرار داده و موفق شده بودند ریاست و هیات رئیسه شورا را به دست آورند.

با توجه به مسائل مطرح شده اخیر، انتظار می رود که اعضای محترم با توجه به سوگندهایی که در ابتدای کار یاد کرده اند، در مصاحبه ها، گفتار و عملکرد خود صادقانه و مسئولانه رفتار کنند.

 هر یک از اعضای شورا نمایندگی تفکرات مختلف شهر را به عهده دارند و طبیعی است که اختلاف نظر و دیدگاه وجود دارد اما اختلاف دیدگاه نباید سبب گردد که شورا به درک مشترک نرسد و اعضا در جلسات شرکت نکنند تا جلسات به حد نصاب نرسد و نتوانند برای امور شهر تصمیم گیری کنند.

مردم به خوبی می دانند کسانی که از مردم رای گرفته اند و با عدم حضور در جلسات به رای آنها احترام نگذاشته، به دنبال اهداف سیاسی خود هستند بنابراین عدم حضور اعضای شورا در جلسات، رفتاری غیر مسئولانه و بیانگر عدم توجه به رای مردم است.

شورا مستقل است و بایستی مستقلانه به وظیفه خود عمل کند و این تیم و آن تیم معنایی ندارد. همه می دانند چه کسانی در بین مردم این تیم و آن تیم می کنند و آنها باید پاسخ مردم را بدهند و بایستی به عنوان عضو در جلسات شورا شرکت کنند و به عنوان موافق یا مخالف صحبت کنند نه اینکه شورا را درگیر حاشیه نمایند.

نباید اعضا شورا تحت تاثیر بعضی از شبکه های اجتماعی قراربگیرند که هر آنچه گفتند عمل کنند و این یعنی بی مسئولیتی درقبال رای مردم و چنانچه اعضای شورا نسبت به عملکرد همدیگر نقدی دارند دریک مصاحبه مطبوعاتی و رودررو با مردم صحبت کنند ومطالب خود ومشکلات موجودرا بیان کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.