×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل از برگزاری مراسم معنوی سوگواره احلی من العسل برای جوانان و نوجوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش در بقاع شاخص شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام محمد هادی بهرامی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های عزاداری و سخنرانی ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه آمل را مورد تاکید قرار داد و گفت: بر اساس رسالت و ماموریت اوقاف و امور خیریه در برگزاری مراسم عزاداری، ترویج قرآن و معارف اسلامی بر اساس نیات واقفان در بقاع متبرکه این مراسم در جوار بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار می‌ شود.

وی با بیان این که در مراسم عزاداری حسینی باید بیشتر به سمت شعور حسینی برویم تا شور حسینی، گفت: بیش از 70 درصد موقوفات آمل با نیت عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است.

حجت الاسلام بهرامی افزود: در کنار برپایی محافل و مجالس عزاداری امام حسین(ع) در این ماه باید به اهداف قیام عاشورا توجه شود و در کنار شور حسینی، شعور حسینی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان داشت: مراسم سیاه‌ پوش کردن بقعه امامزادگان، سخنرانی، مداحی و قرائت زیارت عاشورا از شب اول محرم تا اربعین حسینی، توزیع بسته‌ های فرهنگی بین عزاداران و برپایی خیمه‌ معرفت از جمله برنامه‌ های ایام محرم در بقاع متبرکه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل ادامه داد: در اولین روز جمعه ماه محرم مراسم باشکوه جهانی شیرخوارگان حسینی با حضور بانوان به همراه خردسالانشان در بقاع شاخص برگزار می شود.

وی اشاره کرد: در ماه محرم و صفر اجرای صحیح نیت واقفان، ایجاد بصیرت عاشورایی با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری، تبیین جایگاه ولایت و ایجاد بینش سیاسی در بین آحاد مردم، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی و ایجاد حساسیت نسبت به ارزش‌ های دینی از اهم اهداف برنامه های این اداره است.

وی به برنامه های شاخص این اداره دربقاع متبرکه از قبیل تجمع بزرگ لبیک یاحسین، تجمع بزرگ بانوان زینبی، تجمع دانش آموزی احلی من العسل، تجمع بزرگ شیرخوارگان حسینی، برپایی نماز ظهر عاشورا، برپایی خیمه های معرفتی، اعزام 10 مبلغ از قم و ویژه برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی را برشمرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.