×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امام جمعه آمل با بیان اینکه اولین روز جمعه محرم الحرام روز شیرخوارگان است اظهار کرد : برای اولین بار برنامه شیرخوارگان حسینی 6 محرم الحرام ساعت 9 صبح  در مصلی شهرستان آمل برگزار می شود.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی ضمن تبریک هفته دولت به همه دولت مردان کشور وهمچنین تسلیت شهادت مظلومانه دو دولتمرد شهید ، رجایی و باهنر به دست منافقان ، گفت: هفته دولت مانند خانه تکانی دولت است . برخی پروژه های آماده بهره برداری افتتاح و خدمت به مردم با خدمات دولتمردان بازگو می شود.در شهرستان آمل نیز برخی پروژه ها افتتاح و برای مردم بازگو شد و من از همه مدیران و مسئولین این شهرستان تشکر می‌کنم.

وی ضمن تشکر از شرکت فضا و سایر دست اندرکاران در برنامه شام دهی  شب عید غدیرخم در مصلی این شهرستان  افزود :  در شهرستان آمل امامزادگان و بقایع متعددی وجود دارد از امامزاده ابراهیم گرفته تا امامزاده عبد الله و از بقعه میر قوام الدین مرعشی تا  اطروش که اولین حوزه و دانشگاه در این شهرستان بوده و مسجد جامع که ازجمله قدیمی ترین مسجد شهرستان است و به خاطر این بزرگان است که نام آمل قریب به 7000 سال است که تغییر نکرده و همچنین امام خمینی (ره) نیز در وصیت نامه خود از آمل به عنوان مظهر استقامت ، ایثار ، شجاعت ، وحدت و هم دلی یاد کرده است.

وی همچنین به برگزاری دسته روی در هفتم محرم الحرام اشاره کرد و افزود: از مردم این شهرستان خواهش میکنم که مانند سالیان گذشته که دسته روی هفتم محرم را بی نظیر برگزار میکردند ولی چندسال اخیر تعطیل شد ، در دسته روی هفتم محرم امسال ساعت 3 بعدازظهر در میدان هفده شهریور که به صورت پخش زنده از طریق صدا و سیما به روی آنتن ها خواهد رفت نیز شرکت کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب که در آخرین دیدارشان با اعضای دولت دوازدهم نسبت به اقتصاد و فرهنگ تاکید فرمودند و آن را دو مسئله مهم کشور خواندند، یادآور شد : مسئله فرهنگ اولین باری نیست که به عنوان یکی از اولویت های اصلی کشور معرفی شده است بلکه مقام معظم رهبری در باب اهمیت فرهنگ کشور بارها و بارها متذکر شدند و همچنین همه ما نیز نسبت به اقتصاد و فرهنگ مسئولیم.

امام جمعه آمل با بیان اینکه برخی از دشمنان می خواهند این عزاداری را کمرنگ جلوه دهند و اقشار مردم را از هم متمایز کنند ، عنوان کرد : در بحث عزاداری شهدا همه اقشار جامعه باید یکی باشیم و فقیر و غنی از هم متمایز نیستند ما باید با تمام وجود به میدان بیاییم و فرهنگ سازی کنیم و مردم را در این جهت راهنمایی کنیم تا عزاداری خوبی برگزار شود و مشکلی برای عزاداران پیش نیاید.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون بانکداری بدون ربا و آغاز هفته بانکداری اسلامی و همچنین آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: امیدوارم مصوبه بانکداری اسلامی به اسم و فقط بر روی کاغذ نباشد بلکه در عمل نیز ببینیم. همچنین هفته امر به معروف و نهی از منکر که دبیری آن با سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است امیدواریم که با تذکر لسانی مردم و عزیزان و خانواده ها را در مسیر درست قرار دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.