×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیر جهاد کشاورزی : شهرستان آمل با تولید ۱۶ میلیون گل شاخه بریده رتبه نخست پرورش و تولید گل و گیاه زینتی استان را دارد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت:۲۰ هزار اصله درختچه‌های زینتی و گل گلدان و ۴ میلیون شاخه رز و آنتوریوم سالانه از شهرستان آمل به کشور‌های حاشیه دریای خزر، عراق و پاکستان صادر می‌شود. 

وی افزود: ارزش صادرات این میزان گل و گیاه بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است که شهرستان آمل با تولید ۱۶ میلیون گل شاخه بریده رتبه نخست پرورش و تولید گل و گیاه زینتی استان را دارد.

 سید حسین اسلامی ۴۴۸ بهره بردار در پرورش گل و گیاه آمل مشغول فعالیت هستند که ۱۹۴ هکتار سطح گلخانه اشاره کرد و گفت: ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای با پوشش پلاستیکی و شیشه‌ای و ۱۰۲ هکتار فضای باز گلخانه‌ای است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد:آمل با ۳ میلیون اصله تولید درخت و درختچه زینتی مقام سوم تولید استان را به خود اختصاص داده است.

پیش بینی تولید ۵۲ هزار تن گوشت سفید در آمل

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت:پیش بینی می‌شود امسال این شهرستان با تولید ۵۲ هزار تن گوشت سفید بیش از ۱۸ درصد تولید گوشت سفید مازندران را به اختصاص دهد.

وی افزود:به منظور تولید و ایجاد در عرضه وتقاضا در بازار این شهرستان با داشتن ۳۶۲ واحد مرغداری فعال با ظرفیت جوجه ریزی ۵ میلیون و ۵۷۶ هزار قطعه جوجه در هر دوره پرورش ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت سفید تولید و به بازار هدف عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: پرورش دهندگان جوجه گوشتی برای درخواست جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری خود، در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) ثبت نام کنند.

اسلامی با اشاره به مزایای گوشت سفید افزود: گوشت مرغ یکی از مهم‌ترین مواد غذایی محسوب می‌شود که سرشار از پروتئین‌های مختلف است که جایگزین سالم و مناسبی برای گوشت قرمز است.

وی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده غذا‌هایی مانند گوشت مرغ که سرشار از نیاسین هستند می‌توانند از بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر جلوگیری کنند.

تولید بیش از ۲۰ هزار تن گیلاس در آمل

سید حسین اسلامی با اشاره به وجود هزار و ۴۶۰ هکتار باغ گیلاس در بخش لاریجان شهرستان آمل گفت : امسال با میانگین عملکرد ۱۵ تن در هر هکتار، ۲۳ هزار تن گیلاس به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال از باغ‌های این شهرستان برداشت خواهد شد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ بهره بردار در این بخش کوهستانی فعالیت می‌کنند، به آغاز برداشت نوبرانه میوه گیلاس از هفته نخست خرداد تا پایان تیر امسال خبر داد و افزود: ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به میوه‌های سیاه‌ریشه شامل انواع گونه‌های دانه‌دار، هسته‌دار، میوه خشک و دانه‌ریز اختصاص داشته و ۶۵ هزارتن میوه برداشت می‌شود. همچنین برداشت گیلاس، ۱۰۰ هزار شغل فصلی در شهرستان آمل ایجاد می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.