×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اعتقاد دارد نیاز جدی به فعالیت برون مرزی برای گره گشایی از امور اقتصادی وجود دارد.

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به تلاش های وزارت امور خارجه کشورمان برای انعقاد پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه با کشورهای همسایه، گفت: اقتصاد کشورمان طی چهل سال گذشته دچار تحریم های ظالمانه بوده است.

نیاز به فعالیت برون مرزی برای گره گشایی از امور اقتصادی وجود دارد

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره نیاز به فعالیت برون مرزی برای گره گشایی از امور اقتصادی وجود دارد، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده شد که معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه شکل گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه وزارت امور خارجه تمام وقت خود را به برجام اختصاص داده است از این رو به نظر می رسد دیپلماسی اقتصادی باید جدی تر پیگیری شود.

وظایف رایزن های اقتصادی از سفیران کم اهمیت تر نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: وزیر امور خارجه باید توجه داشته باشد که در شرایط کنونی وظایف رایزن های اقتصادی از سفیران کم اهمیت تر نیست؛ در واقع امروزه مشاهده می شود که در برخی از امور خود وزیر امور خارجه یا رییس قوه مقننه و غیره باید برای فراهم کردن زمینه همکاری های اقتصادی به کشورهای دیگر سفر کنند در حالی که باید رایزن های اقتصادی جدی تر وارد عرصه شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین به نظر می رسد وزارت امور خارجه در مدت یکسال گذشته زمان زیادی برای فعالیت داشته و باید در این راستا گزارشی از عملکرد خودش ارائه کند.

لام به ذکر است وزیر امور خارجه کشورمان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد معاونت اقتصادی وزارتخانه متبوعش در شرایط تحریم، گفت: در زمینه انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف مذاکرات و توافقاتی انجام شده است./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.