×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس شورای اسلامی شهر آمل خبرداد؛ساماندهی دستفروشان با حفظ شان و کرامت

رئیس شورای اسلامی شهر آمل از اجرای عملیات ساماندهی دستفروشان به صورت شایسته و با حفظ شان و کرامت آنها خبرداد.

محمد محمدی در جلسه برگزاری جلسه بررسی و نظارت بر عملکرد شهرداری و سازمان ها با موضوع ساماندهی دستفروشان با بیان اینکه وجود دستفروشان و بساط پهن کردن در معابر هسته مرکزی شهر و بلوار امام خمینی ره (هراز) از مهمترین مشکلاتی است که باعث ایجاد ترافیک و نارضایتی مسئولان، شهروندان و اصناف شده است گفت : اجرای طرح ساماندهی دستفروشان یکی از خواسته های بحق شهروندان است و این امر در گرو مشارکت شهروندان و دستفروشان است و دستگاه های ذیربط نیز باید در راستای این ساماندهی همکاری لازم را با شورا و شهرداری داشته باشند .

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه برخورد با دستفروشان تنها راه حل برطرف کردن این مشکل نیست افزود : هنگام اجرای طرح ساماندهی دستفروشان برای جلوگیری از هر گونه مشکل سعی مان بر این است فضای مناسبی را برای آنها مهیا کنیم تا عملیات ساماندهی به صورت شایسته با حفظ شان و کرامت دستفروشان انجام شود .

مسعود تسلیمی نائب رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز با تاکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان باید به صورت کارشناسی اجرا شود اظهار داشت : طی جلساتی که با حضور مدیرعامل سازمان مشاغل شهری شهرداری برگزار نمودیم تصمیم بر این شد تا مکان های جدیدی برای ساماندهی دستفروشان ایجاد کنیم و در هنگام اجرای طرح ساماندهی دستفروشان اجازه حضور هیچ دستفروشی را در معابر اصلی شهر ندهیم و تمامی آنها را به مکان های جدیدی که در نظر گرفته خواهد شد هدایت کنیم .

وی تصریح کرد : وقتی تصمیمی در شورا گرفته شد باید همه پای تصمیم خود باشیم و ابزار کار را در اختیار مدیر عامل سازمان مشاغل شهری قرار دهیم و حمایت کنیم تا این کار به نحو احسن به پیش برود .

خسرو ابراهیم زاده عضو شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه در حال حاضر اراده جمعی برای ساماندهی دستفروشان وجود دارد گفت : وضعیت دستفروشان به حدی است که غیر قابل توصیف است و بسیاری از آنها غیر بومی هستند و اگر مقتدرانه برای این موضوع ورود نکنیم با مشکل روبرو می شویم .

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بد اقتصادی، امروز باید هزینه ها را مدیریت کنیم و با برنامه ریزی های مناسب هزینه ها را کاهش دهیم افزود : بازار روز بنفشه با پیشرفت خوبی در حال اجراست و باید بازار روز خیابان نور، بازار روز مرکزی و امام رضا (ع) را در راستای خدمت رسانی به شهروندان ساماندهی کنیم .

عضو شورای اسلامی شهر آمل تاکید کرد : باید با یک عزم جدی ورود کرد و قبل از اقدام عملیاتی با نصب بنر و اطلاع رسانی مناسب، مهلت چند روزه ای به دستفروشان و مغازه دارانی که جلوی واحد صنفی خود سد معبر ایجاد می کنند داده شود چرا که شهروند ما حق حیات دارد، اگر ما ۹ نفر و در کنار ما سرپرست شهرداری همدل و متحد باشیم و نیرو و ابزار لازم را جهت عملیاتی نمودن این کار در اختیار سازمان مشاغل شهری قرار دهیم و این کار اجرایی شود اثربخشی آن از نگاه آرامش روانی برای شهروندان به اندازه یک پروژه بزرگ عمرانی خواهد بود .

ابراهیم زاده با تاکید بر اینکه ما باید با قاطعیت قدم برداریم و قطعا شهروندان و مسئولین هم همراهی خواهند کرد ادامه داد : باید چند نقطه در شهر را برای ساماندهی دستفروشان مهیا کنیم تا آنها را به مکان های جدید منتقل کنیم .

فرشید لیتکوهی رئیس کمیسیون فنی شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه دستفروشی بعنوان یک معضل شهری امروزه مشکلات فراوانی را برای شهروندان و شهرداری ها بوجود آورده است گفت : طی بازدیدهای بعمل آمده در برخی از معابر شهری، متاسفانه در بسیاری از ساعات به واسطه حضور دستفروشان وضعیت مناسبی ندارد .

وی افزود : ما نباید کاری کنیم که دستفروشی توسعه پیدا کند بلکه باید آنها را ساماندهی کنیم، اگر اتفاق خوبی در میدان امام رضا (ع) روبروی اداره پست رخ داد و دستفروشان بدون هیچ گونه تنش جمع آوری و ساماندهی شدند همه پای کار ایستادیم و با برنامه ریزی مناسب این کار انجام شد .

رئیس کمیسیون فنی شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه ما در گام اول کلیه دستفروشان را شناسایی کردیم، کلیه شوارع عام حق مردم است و افراد نمی توانند برای دست یافتن به منافع خود این حق را ضایع کنند خاطرنشان کرد : ما نمایندگان مردم هستیم، مردم به ما اعتماد کردند اگر ما هر ۹ نفر تصمیم قاطعی بگیریم مردم هم با ما خواهند بود و به ما کمک خواهند کرد .

جهانگیر آذری عضو شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه ما کار غیر انسانی نمی کنیم و باید اول فضا را مهیا و بعد ساماندهی کنیم اظهار داشت : باید در وهله اول آسیب شناسی کنیم و بعد برای ساماندهی بصورت ریشه ای و اصولی اقدام کنیم .

وی تاکید کرد : اگر حمایت مسئولین شهری را نداشته باشیم نمی توان کاری کرد، و باید بجای فضایی که دستفروشان از آن استفاده می کنند محل هایی را  فراهم کنیم تا در بلندمدت به معضل بزرگی تبدیل نشود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.