×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش بیش از 10 درصدی درصد محصولات کشاورزی با اجرای صحیح مراحل محلول پاشی

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل: با اجرای صحیح مراحل محلول پاشی به همراه مصرف استاندارد کود‌های پر مصرف تا بیش از ۱۰ درصد افزایش محصول قابل پیش بینی است.

سید حسین اسلامی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت:رعایت مصرف تغذیه با مصرف متعادل کود‌های ریز مغذی در کنار عناصر پر مصرف نقش مهمی در افزایش تولید محصولات زراعی از جمله برنج دارد. 

وی افزود:از آنجائیکه افزایش تولید محصولات زراعی یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی جهت دستیابی به خود کفایی می‌باشد. 

اسلامی گفت:در سه مرحله محلول پاشی انجام می‌شود که مرحله اول زمان پنجه دهی با کود‌های حاوی نیتروژن و فسفر و ریز مغزی‌ها و مرحله دوم زمان تشکیل خوشه با کود‌های حاوی پتاسیم بهمراه ریز مغزی‌ها و مرحله سوم زمان شیری تا خمیری شدن دانه‌ها با کود‌های حاوی اسید‌های آمینه

نصب و راه اندازی دستگاه دیتا لاگر در آمل

سید حسین اسلامی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: دیتا لاگر وسیله‌ای الکترونیکی است که داده‌هایی را که به وسیله حسگر‌های تعبیه شده در دستگاه یا ابزار و حسگر خارجی تأمین می‌شوند را در طول زمان یا در رابطه با مکان ذخیره می‌کند.

 وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از دیتالاگر‌ها قابلیت جمع آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگر‌ها معمولاً به محض فعال سازی بدون مراقبت رها شده تا در طول دوره دیده بانی اندازه گیری کرده و اطلاعات را ذخیره کنند.این قابلیت اجازه میدهد تا تصویری جامع و دقیق از شرایط محیط تحت نظر مانند دمای هوا یا رطوبت بدست آید. 

اسلامی ادامه داد:در هواشناسی کشاورزی که یکی از علوم هواشناسی است، هدف کشف و تعریف اثر‌ها و کاربرد دانش جو در استفاده از کشاورزی علمی است. 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: یکی از ابزار‌های مورد استفاده این علم، دیتالاگر میباشد که به کمک آن میتوان به اهدافی از جمله: ۱. پایش آفات و بیماری‌های گیاهی ۲. پیشگیری از سرمازدگی ۳. نیاز حرارتی گیاه ۴. برآورد مناسب از بارندگی رطوبت خاک نیاز آبی گیاه دست یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.