×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تبدیل منطقه امت آباد  آمل به عنوان یکی از مناطق برخوردار شهری با ورود جدی شورای شهر و شهرداری آمل

معاون عمرانی استاندار مازندران ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل در توجه و رویکردی که این دو مجموعه در حوزه بازآفرینی شهری دارند،گفت: با ورود جدی شورای شهر و شهرداری آمل و کمک ویژه اداره کل راه و شهرسازی مازندران و فرمانداری آمل، این انتظار می‌رود که منطقه امت آباد آمل به زودی به عنوان یکی از مناطق برخوردار شهری تبدیل شود.

معاون عمرانی استاندارمازندران در مراسم افتتاح نخستین سرای محله در آمل افزود: مدیریت شهرداری آمل از نظر شهرسازی یکی از بهترین شهرهای استان در این حوزه بوده که در حوزه توسعه خیابان‌ها، استاندارد شهرسازی و غیره قدم‌های خوبی برداشته و تحول ساز بوده است.

وی یادآور شد، خوشبختانه یکپارچگی و همدلی که بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل وجود دارد، اتفاق‌های خوبی در این شهر درگذشته انجام شده و افق این برنامه‌های نیز برای آینده بسیار روشن است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران هم در این مراسم با بیان اینکه برای احداث این سرا بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شد، گفت: هم اکنون در این منطقه پروژه ساخت پارک معلولان با اعتبار 125 میلیارد ریال با 60 درصد پیشرفت فیزیکی از سوی این نهاد در حال اجرا است.

محمد نظری با اشاره به اینکه در امت آباد حدود سه کیلومتر آسفالت شد، تصریح کرد: همچنین ساخت خانه بهداشت در مرحله اسکلت سازی در حال انجام است که در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود.  تاکنون در منطقه امت آباد بالغ بر 75 میلیارد ریال هزینه شده است.

در ادامه نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: اقدام شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل در توجه به مناطق محروم ارزشمند است.

عزت اله یوسفیان ملا با بیان اینکه واقعا درگذشته حتی تردد در منطقه امت آباد باعث شرمساری مدیران اجرایی شهرستان بوده وبه نوعی از حضور در این مناطق امتناع می کردند، افزود: در دوره مرحوم طاهرنژاد در مدیریت سازمان بهسازی ونوسازی شهرداری واهتمام شورای شهر وشهرداری، تلاش هایی خوبی برای بهبود زیرساخت ها ، تردد وایجاد خیابان، کوچه ومعابر وبهداشت عمومی منطقه شده و وضعیت فعلی درمنطقه امت آباد به توسعه و ترقی پیش می رود.

سپس محمد محمدی رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: افتتاح این سرای محله در محدوده شهرداری نمود عملی رویکرد اجتماعی و فرهنگی مجموعه مدیریت شهری است.

محمدی افزود: معتقدیم مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر آمل نیازمند توجه جدی است از این رو مجموعه مدیریت شهری با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر به پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله ایجاد سرای محلات در مناطق کمتر برخوردار شهر توجه ویژه دارد و این مراکز با همکاری شهروندان ساکن در این مناطق اداره خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه در ۶ تا ۷ سال گذشته اقدام‌های خوبی در سطح شهر انجام شده و آینده خوبی در حوزه شهری برای شهروندان خواهیم داشت، گفت: در برنامه کاری شورای شهر به توسعه هر چه بیشتر فضاهای فرهنگی در محلات کمتر برخوردار خواهیم پرداخت و امیدوارم شهروندان ساکن در این محلات بیشترین بهره را از این فضاهای فرهنگی – اجتماعی ببرند.

در پایان سرپرست شهرداری آمل به مشخصات فنی نخستین سرای محله در منطقه امت آباد اشاره کرد وگفت: این مجموعه با زیربنای 600 مترمربع در دو طبقه با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان بعنوان محله هدف طرح توانمندی سکونتگاه های غیر رسمی ساخته شده و هدف آن نیز ارائه آموزش های تخصصی و حرفه ای در زمینه های مختلف مشاوره ای ، بهداشتی ، هنری واجتماعی و … درمنطقه کمتربرخوردار امت آباد آمل است.

علی محمد مقدس افزود: زمین ۴۱۷ متری این پروژه توسط شهرداری آمل تملک شده است افزود: شهرداری آمل به منظور تملک، تکمیل، محوطه سازی و تجهیز این بنا 7 میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی همچنین از پیگیری و تلاش مدام مدیرعامل و پرسنل خدوم سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری تقدیروتشکر کرد.


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.