×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اخطارجهاد کشاورزی به ۶ فروشگاه سموم محصولات در آمل

مدير جهاد کشاورزي شهرستان آمل از رصد و پايش 13فروشگاه سموم نباتي و6 مورد اخطار کتبي در اين شهرستان خبر داد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی  آمل با بیان اینکه در این شهرستان ۱۲۵ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی در دو بخش تعاونی و خصوصی وجود دارد گفت: در این بازدید کارشناسان ۱۳ واحد فروش سموم و آفت کش‌ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند که در این پایش ۶ مورد به دلیل نداشتن کارشناس فنی اخطار کتبی دریافت نمودند.

وی افزود:این بازدید با همراهی شبکه بهداشت، اداره صنعت معدن و تجارت، نماینده تعزیرات، تولیدات گیاهی و حراست مدیریت جهاد کشاورزی انجام شد.

وی با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود‌های شیمیایی و سموم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی گفت:هدف از پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته ذکر کرد.

وی گفت: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم و درج تاریخ تولید و انقضاء به روی بسته بندی الزامی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظفند از توزیع آن خود داری نمایند و در صورت مشاهده برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

واگذار ی زمین‌های بدون کشت به دولت

سید حسین اسلامی به شناسایی ۵ مورد زمین‌های بدون کشت اردیبهشت امسال با مساحت ۱۲ هزار مترمربع و همکاری کارشناسان امور زمین‌ها و سامانه گشت ۱۳۱ جهاد کشاورزی شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: به مالکان این زمین‌ها اخطار کتبی داده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه زمین‌های بدون کشت و بایر ، ملی خواهند شد افزود: توجه نکردن مالکان زمین‌های ذکر شده به اخطار امور زمین‌های جهاد کشاورزی و به زیر کشت نبردن آن‌ها بر اساس مقررات ، مالکیت زمین‌ها به نام دولت انتقال داده می‌شود.
سید حسین اسلامی گفت: وجود زمین‌های بدون کشت و بایر ، زمینه ساز تغییر کاربری شده و گروه سامانه ۱۳۱ امور زمین‌ها با انجام گشت در پهنه بندی مشخص شده شبانه روز علاوه بر رصد و پایش منطقه ، نسبت به شناسایی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اقدام خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.