×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مطالبات معلمان و هزینه بالای زندگی بازنشستگان توجه شود.

عزت الله یوسفیان ملا در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: سه سال از عمر مجلس شورای اسلامی دوره دهم گذشته لذا بهتر است عملکرد این دوره را ارزیابی کنیم تا مشخص شود در این مدت برای رسالتی که بر دوش داشته ایم موفق عمل کرده ایم یا خیر؟.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس کنونی از نظر جمع نخبگان، مقامات اجرایی، تحصیلات عالیه دانشگاهی و حوزه علمیه در 9 دوره مجلس سرآمدتر است. در واقع بیشترین شخصیت ها در دوره دهم مجلس حضور داشته اند اما آیا خروجی علمکرد با شرایط آن سنخیت دارد یا خیر؟.

وی ادامه داد: هیات رییسه مجلس دهم در حفظ انجام امور قوه مقننه تلاش خوبی داشته اما باید نسبت به حفظ شان مجلس و نمایندگان توجه بیشتری داشته باشند. در واقع اگر مطلبی علیه نماینده ای منتشر می شود از طریق ابزارهای مختلف مانند هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این بین اگر نماینده ای از جایگاه خودش سوءاستفاده کرده باید با آن برخورد شود اما اگر تهمت زده شده باید با افراد خاطی برخورد جدی صورت بگیرد.

یوسفیان ملا گفت: طبق قانون مجازات اسلامی برای برخورد با توهین کنندگان به رهبر انقلاب، رییس جمهور، اعضای دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز به شاکی نیست و در این حوزه اختلاف نظر وجود ندارد. البته تاکنون مشاهده نشده که قاضی قوه قضائیه پرونده ای در خصوص توهین به نمایندگان پرونده تشکیل دهد اما بر اساس قانون باید اقدام لازم و برخورد صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه قانون اساسی خون بهاء شهیدان و آزادگان است، تصریح کرد: با استناد به اصل ۱۷۷ قانون اساسی آغاز امر بازنگری در قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری به رییس جمهور داده شده است، ولی در این اصل قوه مقننه نیز وظیفه ای بر عهده دارد. نحوه انتخاب شدن اعضای بازنگری توسط مجلس شورای اسلامی و قانون تعیین می‌شود، اما ما به این وظیفه عمل نکردیم. باید توجه کرد که بازنگری، اعتقاد به خود قانون اساسی است. قطعا اگر از رهبر انقلاب در این خصوص درخواست میشد، ایشان پاسخ مناسب ارائه می کردند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قوه قضائیه بار بسیار سنگین بر عهده دارد و پنج سازمان رسمی را تحت پوشش خود دارد. از حضور آیت الله آملی لاریجانی در این مدت تشکر می‌کنیم و همچنین به آقای رییسی خوشآمد می گوییم زیرا ایشان دارای تجربه و از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به مولفه جلسه غیرعلنی طبق آیین نامه  قوه مقننه، ادامه داد: قانون در این خصوص صراحت دارد. این ابزار وجود دارد و می توان در جلسه غیرعلنی تصمیم سران را در قوه مقننه بگیریم از این رو باید پاسخ داد چرا قوه مقننه را تضعیف کرده ایم؟.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع دولت ناگزیر است آنچه در جلسه سران تصویب می شود را در قالب لایحه به قوه مقننه ارائه کند. قانون باید جامع و مانع باشد اما اکنون قانونی نوشته می شود که نگارش آیین نامه آن را به دستگاه ها می سپاریم که بلعکس تعریف قانون نویسی است.

یوسفیان ملا گفت: بیش از 70 سال از عمر قانون مدنی کشورمان می گذرد و نتوانسته اند به آن ایرادی بگیرند زیرا این قانون آیین نامه اجرایی نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر، تصریح کرد: سیل در استانهای مختلف جانکاه بود لذا امیدواریم که دولت به وظایف خود در این خصوص عمل کند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته معلم، خاطرنشان کرد: باید به مطالبات معلمان و هزینه بالای زندگی بازنشستگان توجه شود. از نوبخت که در سازمان برنامه و بودجه گام های موثری را برداشته اند تشکر می‌کنم. همچنین از تلاش های وزارت کشور، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه را در روزهای عید و در روزهای سیل قدردانی می کنم./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.