×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به تاثیرپذیری سازمان ملل از تصمیمات آمریکایی‌ها، گفت: با این حال اعتمادی به مسئولان این سازمان وجود ندارد لذا موضوع تنگه هرمز قابل مذاکره نیست.

عزت الله یوسفیان‌ملا در خصوص ضرورت مذاکره با دبیر سازمان ملل یا اتحادیه اروپا در مورد تنگه هرمز، گفت: مذاکره در سطح فردی و موردی و شخصی یا در سطح کشوری و بین المللی باید بر پایه اعتماد نسبی یا ضمانت اجرایی نسبی انجام شود، زیرا هر کدام از طرف‌های مذاکره در صورتی به نتیجه می‌رسند که طرفین مورد اعتماد باشند و بندها را اجرا کنند.

آمریکایی‌ها با قُلدری اصول مورد توافق در مذاکرات را زیر پا می‌گذارند

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در شرایط کنونی هیچ اعتمادی برای مذاکره با آمریکا یا مجموعه‌های وابسته به آمریکا وجود ندارد، در مدت اخیر شخصیت های اول آمریکا و کره شمالی مذاکره کردند اما خروجی به اندازه ارزن هم نداشت زیرا طرف آمریکایی با قُلدری تصمیم می‌گیرد و به مذاکرات پایبند نیست.

وی افزود: از سوی دیگر ضمانت اجرایی هم برای چنین مذاکراتی وجود ندارد که بتوانیم در صورت به هم خوردن مذاکرات از محکمه یا دستگاه اجرایی درخواست پیگیری کنیم، از این رو موضوع تنگه هرمز را نمی‌توان با مقامات سازمان ملل به مذاکره گذاشت زیرا سایه آمریکا بر سازمان ملل است و سازمان ملل بر خلاف منافع آنها تصمیمی نمی‌گیرد اگر هم تصمیمی گرفته شود، ضمانت اجرایی ندارد.

سازمان ملل تحت تاثیر تصمیمات آمریکا/ موضوع تنگه هرمز قابل مذاکره نیست

یوسفیان ملا معتقد است: بالاترین دستگاه اداری بین‌المللی یعنی سازمان ملل در مورد برجام و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هیچ کاری انجام نداد، در حالی که این توافق در شورای امنیت مطرح و مصوب شد اما با این وجود تحریم‌ها مجدد علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولتمردان ما نباید دیگر به آمریکا و سازمان‌های وابسته به آنها اعتماد کنند، زیرا سازمان ملل توانایی مقابله با اقدامات رئیس جمهور آمریکا را ندارد بنابراین مذاکره با مقامات سازمان ملل درباره تنگه هرمز نه تنها اثر و نتیجه‌ای ندارد بلکه غیرعاقلانه است./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.