×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیرجهاد کشاورزی آمل: در سال رونق تولید با شروع برداشت باقلا در ۳۹۰ هکتار از زمین‌های زراعی پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ هزار و ۸۰۰ تن باقلا سبز در مزارع این شهرستان تولید شود.

مدیرجهاد کشاورزی آمل گفت: در سال رونق تولید با شروع برداشت باقلا در ۳۹۰ هکتار از زمین‌های زراعی پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ هزار و ۸۰۰ تن باقلا سبز در مزارع این شهرستان تولید شود. سید حسین اسلامی افزود: ۳۹۰ هکتار از مزارع این شهرستان به باقلا سبز اختصاص دارد. وی ادامه داد: با اشاره به اینکه باقلا سبز در مزارع شالیزاری به عنوان کشت دوم کشت می‌شود، اضافه کرد: کشاورزان اراضی شالیزاری خود را بعد از کشت اول بدون کشت رها نکنند وی گفت: کشت باقلا پس از برداشت برنج در زمین‌های شالیزاری موجب اشتغالزایی و افزایش درآمد کشاورزان می‌شود و ضایعات آن هم به عنوان کود طبیعی برای کشت برنج در سال زراعی پیش رو مصرف خواهد شد.

توزیع بیش از ۱۶ میلیون لیتر سوخت درآمل

سید حسین اسلامی مدیرجهاد کشاورزی آمل گفت: به منظور تامین سوخت بخش‌هایکشاورزی، سال ۹۷ به مقدار ۱۶ میلیون و ۲۰۱ هزار لیتر سوخت بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی آمل توزیع شد. وی ادامه داد: این مقدار سوخت برای انجام عملیات زراعی کاشت و داشتمحصولات زراعی و باغی، گلخانه، ماشین آلات کشاورزی، مرغداری ها، دامداری‌ها، شالیکوبی‌ها وچاه کشاورزی مصرف شد. وی افزود:از این مقدار توزیع شده ۱۳ میلیون و ۷۰۱ هزار لیتر نفت گاز و ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار لیتر نفت سفید بوده است. 

بیمه ۳ هزار و ۸۰۰ هکتاری اراضی شالیزاری در آمل

سید حسین اسلامی گفت: بیمه تنها راهکار حفاظتی از کشاورزان در برابر حوادث غیرمترقبه و جبران کننده بخشی از خسارات وارده احتمالی است که می تواند کشاورزان را به تولید دلگرم و امیدوار کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با تأکید بر ضرورت افزایش و گسترش پوشش بیمه‌ای در بخش کشاورزی، گفت: علیرغم عدم استقبال مناسب بهره برداران از مقوله بیمه، توسعه سطح بیمه محصولات کشاورزی از سیاست‌ها و اولویت‌های این مدیریت بوده و سعی شده با تمرکز فعالیت‌های آموزشی ترویجی و همایش‌های دهیاران و اعضای شورای اسلامی در این راستا گامی موثر برداشته شود.

اسلامی با بیان اینکه سطح تحت پوشش بیمه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته و به بیش از دو برابر رسیده است، افزود: در حال حاضر سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی در پایان بر اهتمام و تعهد کارشناسان پهنه در اطلاع رسانی و توجیه بهره برداران در زمینه اهمیت بیمه تاکید و اظهار کرد: تمام کشاورزان باید برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند چراکه تنها اهرم حمایت از کشاورزان و بهره برداران در مواقع بحران و حوادث، بیمه محصولات کشاورزی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.