×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزیر راه و شهرسازی خبرداد؛تکمیل چهارخطه شدن محور هراز تا سال 99

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح چهارخطه شدن هراز طبق برنامه ریزی تا پایان سال 99 تکمیل می شود.

محمد اسلامی عصر امروز در حاشیه افتتاح عملیات چهاربانده کردن محور هراز، اظهار داشت: امروز در سفر به مازندران، 9 کیلومتر از محور هراز بازگشایی شده است و باقیمانده مسیر اقدام مهمش سه پل بوده که این سه پل 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم پیمانکار طبق زمان‌بندی این پروژه را در مدت 30ماهه افتتاح کند.
10 کیلومتر از جاده چهار خطه هراز که روز جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی زیربار ترافیک رفت از پارک جنگل تا تونل وانا به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز و گره کور ترافیکی جاده هراز است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در مجموع در سال جاری حدود 800 کیلومتر از راههای کشور چهار خطه شد و در سال آینده نیز برای تسهیل در تردد خودروها در کشور 300 کیلومتر آزاد راه احداث می شود.

وی با بیان اینکه از ساعت 24 امشب سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض اتوبان‌ها آغاز می‌شود و مردم در گیت عوارضی توقف ندارند، افزود: این طرح سیستم پیشرفته‌ای است که به‌صورت الکترونیکی ثبت و عوارض الکترونیکی به موبایل راننده اعلام و راننده در ایام نوروز نسبت به پرداخت آن اقدام می‌کند که به‌صورت پایلوت در نوروز امسال در اتوبان‌های تهران ــ قم، تهران ــ ساوه، کرج ــ قزوین و قزوین ــ زنجان اجرایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ناوگان حمل‌ونقلی در ایام نوروز خبر داد و گفت: مجوزهای پرواز هواپیمایی را در نوروز افزایش دادیم و 14500 دستگاه اتوبوس مردم را در این ایام سرویس می‌دهند.

اسلامی با ابراز اینکه دو پروژه راه‌آهن از پردیس به لاریجان و قطار سریع‌السیر در برنامه وزارت راه برای کاهش سفر از تهران به مازندران بوده است، اضافه کرد: وزارت راه، شرکت راه‌آهن را متعهد کرد تا نسبت به انتخاب قطار ایمن، سریع‌السیر و باکیفیت با طی 20 دقیقه مسیر تهران به آمل در سریعترین زمان ممکن اقدام کند.

وی گفت: راه‌اندازی ترن از تهران به آمل و نوار ساحلی مازندران از پروژه‌های ملی و ردیف‌دار مصوب است و هدف اصلی ما در این پروژه این بوده سرعت دسترسی را افزایش و مدت سفر را کاهش دهیم تا مردم سفر ایمن داشته باشند.

اسلامی با اعلام اینکه 14 هزار راهدار در سطح کشور آماده خدمت به مردم در سفرهای نوروزی هستند، گفت: از مردم می‌خواهیم شتاب‌زدگی نکنند و نوروز را که با ایام ولادت امام علی(ع) آغاز می‌شود به کام خود و خانواده‌شان شیرین داشته باشند.

وی گفت: برای نوروز 98 پیش‌بینی افزایش سفرهای درون کشور را داریم و با تعامل انجام‌گرفته دستگاههای خدمات سفر، تلاش داریم برای مردم سفر خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه به دلایلی که هزینه‌های اجرای پروژه در محورهای منتهی به شمال بسیار بالا بود در گذشته هیچ اعتباری به این محورها اختصاص داده نمی شد، گفت: مدیران گذشته به دنبال آمار دادن اجرای پروژه‌ها بودند اما از سال 92 موفق به اجرای  پروژه چهارخطه کردن محور هراز شدیم.

عزت اله یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه در تونل امام زاده هاشم (ع) هم اکنون بحث احداث تونل دوم آن است که قرار بود پس از ساخت تونل اول آغاز شود، گفت: قرار بود توسط فاینانس ساخت تونل آغاز شود که به دلایل تحریم انجام نشد که این تونل از آبعلی تا رودهن است؛ اگر این انجام نشود پروژه چهار خطه کردن محور هراز معنایی ندارد.

وی ادامه داد: هیچ معترضی در تملک این محور نداشتیم و تمامی ساکنانی که در محدوده پروژه بودند بدون هیچ اعتراضی املاک را واگذار کردند.

لازم به ذکر است که در آستانه نوروز ٩٨ یک منطقه از پروژه چهار خطه کردن محور هراز، عصر دوشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک رفت.

۱۰ کیلومتر دیگر از پروژه چهار خطه محور هراز از منطقه پارک جنگلی آمل تا تونل و بالادست با اعتباری بالغ بر ۵٣۰ میلیارد ریال با تأمین اعتبار از محل اعتبارات ملی، توسط محمد اسلامی وزیر راه شهرسازی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در کیلومتر ۵٧ محدوده ناندل به طول ٢.۵ کیلومتر شامل یک دستگاه تونل و جاده می‌باشد و ۴.۵ کیلومتر محدوده پارک جنگلی تا تقاطع چلاو است.

مجموع مسافت جاده هراز ۱٨۱ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد و تاکنون با احتساب ٧ کیلومتر جدید حدود ۶۶ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران چهار خطه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.