×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یکپارچه سازی 38 هکتاراز شالیزارهای آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از شروع عملیات اجرایی یکپارچه سازی اراضی شالیزاری روستای آغوز کتی در سطح ۳۸هکتار خبر داد.

سید حسین اسلامی گفت: با اجرای این طرح الگوهای اقتصادی مدرن در سطح بزرگتر انجام شده و انگیزه کشاورزان را برای افزایش تولید می دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ، یکی از مشکلات پیش روی توسعه کشاورزی در مناطق روستایی که با کوچک بودن و پراکندگی زمین های مرتبط با هر یک از بهره برداران را استفاده نکردن بهینه از عوامل تولید به ویژه زمین و آب اعلام کرد و افزود: هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات دولتی تامین و تاکنون طرح پکپارچه سازی در 5 هزار و 605 هکتار شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

توزیع ۷ هزار و ۲۰۰ تن کود بهاره برنج در شهرستان

وی همچنین استفاده بهینه از کود شیمیایی ضامن حفظ و امنیت غذایی دانست و گفت: ۷ هزار و ۲۰۰ تن کود بهاره برنج در ۲۴ هزار هکتار از ابتدای آذرماه تاکنون در شهرستان آمل توزیع شد.

وی افزود: توزیع کود بهاره برنج از آذر ماه امسال بین ۲۴۹ روستا با ۲۴ هزار بهره بردار و کود مصرفی بر اساس ۲۰۰ کیلو گرم کود اوره و ۵۰ کیلو گرم کود فسفات و ۵۰ کیلو گرم پتاس در هکتار توزیع شد.

اسلامی با بیان اینکه سطح زیر کشت برنج در شهرستان آمل ۳۷ هزار و ۲۹۸ هکتار است، گفت: برای کشت بهاره برنج در امسال ۴ هزارو ۸۰۰ تن کود اوره و ۱۲۰۰ تن کود فسفات  و ۱۲۰۰ کود پتاس در اختیار برنج کاران قرار گرفت.

وی افزود: استفاده بی‌رویه از مواد شیمیایی می‌تواند خطراتی را برای محیط زیست، آلودگی آب و خاک و در نهایت ورود به زنجیره غذایی انسان و کاهش امنیت غذایی به همراه داشته باشد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: نیاز کودی شهرستان آمل برای کشت بهاره ۱۱ هزار و ۱۸۹ تن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.