×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس کل دادگستری مازندران:وضعیت حفاظت از منابع طبیعی خجالت آور است

رئیس کل دادگستری مازندران: وضعیت بهره برداری و حفاظت از منابع طبیعی خجالت آور است و هرکجا امکان تعرض وجود داشته، تعرض صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد در همایش گرامیداشت هفته منابع طبیعی در محمودآباد, منابع طبیعی مازندران را بیمار و زمین گیر و رها شده  عنوان کرد و افزود : هنوز منابع طبیعی، آمایش سرزمینی ندارد و بلاتکلیف مانده است.

وی گفت : هفته منابع طبیعی را به انسان های حامی منابع طبیعی تسلیت عرض می کنم؛ چراکه براستی این وضعیت منابع طبیعی جای تبریک و تقدیر ندارد. دل انسان برای جنگل و دریا می سوزد و وضعیت بهره برداری و حفاظت از این منابع خجالت آور است؛ چراکه هرکجا امکان تعرض وجود داشته، تعرض صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود : ببینید منابع طبیعی چگونه و با چه ارتباطات، روابط و نفوذی به چه کسانی واگذار می شود؛ ما شایسته این جنگل ها و مراتع نیستیم بلکه فردی شایستگی دارد که در حفاظت و بهره برداری از این منابع دقت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد با اشاره به 9530 هکتار زمین در غرب استان مازندران، گفت : قرار بود این 953 قطعه زمین 10 هکتاری درختکاری شود؛ ولی ببینید این زمین ها در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارند؛ آیا می توانند پاسخ این سوال را بدهند که وضعیت این زمین ها به کجا رسیده است؟

وی با بیان اینکه 18 هزار هکتار بانک زمین شرق استان مازندران نیز بلاتکلیف مانده است، تصریح کرد: این بی توجهی به حدی است که اداره منابع طبیعی حتی حدود زمین خود را نمی داند و مردم هرطور که خواسته اند زمین را تصرف کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: از دادگاه ها، دادسراها و همکاران محترم قضایی می خواهم بحث منابع طبیعی را جدی بگیرند و مامورین و مسئولین منابع طبیعی را به عنوان شاکی نبینند، آنها متولی هستند و ماموریت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد گفت : با تمام توان متعهد می شوم در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی تمام تلاش و توان خود را بکار گیرم؛ همه ما باید وظایف خود را در این وضعیت بحرانی بشناسیم و به آن وظایف عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرع و عقل حکم می کنند که به منابع طبیعی اهمیت داده شود اما ما امروز در عمل چه کرده ایم و چه می کنیم؟ منابع طبیعی حد و مرزی ندارد و به عنوان یک مسئله بین المللی همه مناطق و کشورها را شامل می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.