×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایشگاه عروسک های ملل در آمل

نمایشگاه عروسکی اقوام ایرانی و ملل جهان روز یکشنبه با نمایش عروسکهایی از اقوام مختلف کشور و چندین کشور جهان در موزه تاریخ آمل برپا شد.

مدیر موزه عروسک های ملل در حاشیه برپایی در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری موزه عروسک های ملل آشنایی مخاطبان بخصوص نسل جوان جامعه با فرهنگ، تاریخ، پوشش، قصه ها و افسانه های مختلف ملت های جهان اعلام کرد.
وی افزود: در سال 1396 بخش عروسک های ایران از عروسک های ملل جدا شد و از 26 منطقه ایران عروسک های محلی و ساخت مردم به عنوان موزه عروسک و فرهنگ اقوام ایرانی در معرض نمایش گذاشته شد تا بازدید کنندگان با عروسک های اقوام مختلف ایرانی نیز آشنا شوند.
مسعود ناصری دریایی گفت: مازندران چهارمین مقصد موزه عروسک های ملل می باشد و قبل از آن موزه عروسک های ملل سه دوره به استان قزوین سفر کرده است و بعد مهمان لارستان استان فارس بوده است و پس از سفر به خراسان جنوبی راهی استان مازندان شد. 
وی در آخر گفت: امیدواریم این نمایشگاه شروعی باشد برای همکاری ما با استان مازندران تا بتوانیم عروسک های مختلف این منطقه راشناسایی و جمع آوری کنیم و همچنین کارگاه های آموزشی را برای نحوه ساخت عروسک های مازندرانی برپا کنیم.

نمایشگاه عروسک های ملل و اقوام ایرانی از امروز بیست و هشتم بهمن ماه در موزه تاریخ آمل آغاز شده و تا اول اسفند ماه به مدت چهار روز برای بازدید علاقمندان به آشنایی با فرهنگ ملل و اقوام مختلف ایران دایر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.