×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس معتقد است که هر مسول باید در جایگاه خودش مطابق قانون اساسی پاسخگو باشد.

عزت الله یوسفیان ملا  با تاکید بر چهل سالگی انقلاب و لزوم پاسخگویی مسئولین گفت:الان شرایط کشور طوری است که مردم بسیاری از مسائل را هم از مسولان بهتر درک و تحلیل می‌کنند و جواب می‌دهند. 

نماینده مردم آمل و لاریجان درمجلس افزود:اگر مسولین بخواهند از مسئولیت خود فرار کنند و به محض اینکه از آنها سوال بشود؛آنها خودشان از پشت میزشان بلند شوند و بروند آن طرف میز و خودشان بشوند مخالف و شعار را از دست مردم بگیرند،این اشتباه است.

وی افزود:هر مدیری،هر مسئولی باید در محدوده وظایف خودش و در جای خودش بنشیند و پاسخ سوال کننده و جواب اعتراض را بدهد.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه در موضوع پاسخگویی گاهی اوقات خلط مبحث می‌شود،مطرح کرد: در سخنرانی وزیران گاهی می بینیم که  آن چنان از وزارتخانه بد می‌گویند و این کار اصلا درست نیست؛باید بپرسیم که شخص شما برای چه آنجا نشسته اید؟ همینطور مقام‌های دیگر. مشکل ما این است و هرکسی باید در جایگاه خودش مطابق قانون اساسی پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره و تاکید براینکه مسئولان باید خادم مردم باشند،تاکید کرد: وظایف مسئولین در قانون اساسی مشخص شده است و نباید چیزی فراتر از قانون از مسئولین باید انتظار داشت؛همین که در حد قانون رعایت کنند به وظایفشان و واقعاً اعتقاد داشته باشند این بهترین خادم است.

 برخی مسولان به جای پاسخگویی در جایگاه سوال کننده می نشینند

وی در ادامه افزود: الان بسیاری از نابسامانی اجتماعی به این دلیل است که مسول در محدوده وظایف خود عمل نمی کند و فرار از پاسخ گویی دارد همه گیر می شود؛کسی که پشت میزش نشسته؛ مردم باید از وی بپرسند و مسول باید جوابگو باشد نه اینکه بیاید آن طرف میز و خود سوال کننده شود.اصلاً درست نیست و این خطری برای کشور محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه مسئولین باید جوابگو و پاسخگو باشند و نباید مشکلات را توجیه کنند،اظهار کرد:سوال اینجاست که  اگر مدیران پاسخگو نباشند پس چه کسی باید برنامه‌های کشور را انجام بدهد و جا بیندازد و این مشکل است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تصریح کرد:به هر حال در مجموع در کشورمان اتفاقات خوبی افتاده است و البته نمی‌توانیم بگوییم صددرصد عمران و آبادی بی نظیری بوده است؛در مقایسه با کشورهای آسیایی که خیلی کارها در ایران انجام شده است اما با وجود شرایط جنگ، مسائل داخلی با وجود ترورها،درگیری‌ها انقلاب اسلامی؛شرایط و وضعیت ما قابل قبول است ؛ لذا ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که کشور بسیار نابسامان است.کشورهای مانند مالزی و ژاپن و کشورهای دیگر از کشور ما عقب افتاده تر بود؛اما با تلاش به پیشرفت هایی رسیده اند؛ ما اعتقاد داریم که بیشتر و بهتر می‌توان در کشور کار کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.