×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی مرکز بازپروری در آمل در آینده نزدیک

معاون بهزیستی مازندران :از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی مازندران راه‌اندازی خانه امن برای بانوان و دختران بین‌راهی و بی‌خانمان و مرکز بازپروری زنان ویژه در ساری است که به زودی مرکز بازپروری در آمل راه‌اندازی می‌شود.

وحید حسین‌زاده در آئین افتتاحیه چهار پروژه خدماتی و عمرانی بهزیستی آمل با بیان اینکه در مازندران 170 مرکز مشاوره فعالیت دارد که از این تعداد 70 مرکز در حوزه طلاق است، بیان کرد: در آمل چهار مرکز به حوزه طلاق می‌پردازد که به شکل کار تیمی جهت کنترل و جلوگیری از افزایش طلاق به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه امسال از ابتدای سال تاکنون 8 هزار و 500 پرونده طلاق در مراکز استان ثبت داشتیم، تصریح کرد: همچنین در راستای مهارت زندگی نیز حدود 4500 نفر آموزش دیدند که سازمان به صورت رایگان آموزش مهارت‌های اساسی زندگی را در مدارس، مراکز عالی دانشگاهی و اماکن مدهبی دستور کار قرار داده است.

حسین‌زاده با تاکید براینکه مازندران مشابه 9 ماهه سال‌ گذشته امسال با کاهش آمار طلاق داشته و در امر پیشگیری و کنترل رشد چهار درصدی داشته است، افزود: اکنون بیشترین آسیب اجتماعی در این استان به بخش همسرآزاری و کودک‌آزاری برمی‌گردد که تاکنون 700 تماس همسرآزاری، 5200 تماس کودک‌آزاری و 600 مورد تماس خودکشی داشتیم که 67 درصد از موارد کودک‌آزاری بین سنین 7 تا 9 سال بوده است.

حسین‌زاده از راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در غرب استان خبر داد و گفت: این مرکز اکنون در ساری به فعالیت می‌پردازد که رسیدگی کودکان آسیب‌پذیر جامعه را انجام می‌دهند.
معاون بهزیستی مازندران با بیان اینکه همچنین بزودی دو مرکز دخترانه و پسرانه زیر 18 سال خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست در این استان راه‌اندازی می‌شود، افزود: این سازمان با فعالیت این مراکز سعی دارد تا به رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها و کودکان مازندران بپردازد.
رئیس اداره بهزیستی آمل نیز از افتتاح 4 پروژه خدماتی و عمرانی بهزیستی این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل توسعه ساختمان مرکز حمایتی بهزیستی آمل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون ریال، مجتمع خدمات پیشگیرانه یاسان با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال و ایجاد 4 اشتغال پایدار و مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی با اعتباری بالغ بر 180 میلیون ریال و ایجاد پنج اشتغال پایدار بوده است.
کبری اسفندیاریان افزود: همچنین احداث کارگاه سفال و صنایع دستی با 200 میلیون ریال تسهیلات اعطایی بوده که برای سه نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.