×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نشست و هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آمل با انجمن صنفی انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان شهرستان آمل در سالن اجتماعات شورا برگزار شد .

محمد محمدی رئیس شورای اسلامی شهر آمل هدف از برگزاری این نشست را ایجاد زمینه سازی مناسب برای ارتباطی دوسویه بین شورا و شهرداری و انجمن صنفی انبوه سازان بیان کرد و گفت : انبوه سازان یکی از بازوان توسعه شهری هستند و ما قدردان زحمات انبوه سازان هستیم .

وی افزود : اعتقاد دارم که شما انبوه سازان به عنوان کمک کار ما در شورا هستید و قویا این اعتقاد هم در بین همکاران ما در شورا وجود دارد و باید از شما عزیزان حمایت شود تا بتوانیم اهدافمان را در شهرداری به پیش ببریم و با کمک یکدیگر گام های بلندی نسبت به گذشته برداریم .

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به نقش و اهمیت انبوه سازان در درآمدهای شهرداری و رونق اقتصادی شهر افزود : ما هموراه حامی انجمن انبوه سازان هستیم و امیدوارم که این نشست خروجی خوبی داشته باشد تا بتوانیم به انجمن انبوه سازان و زیبایی شهر آمل کمک کنیم .

مسعود تسلیمی نائب رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز در این جلسه بر اهمیت تعامل و همکاری هر چه بیشتر مجموعه شورا و شهرداری و انبوه سازان تاکید کرد و گفت : همکاران ما در شورا تا آنجایی که منع قانونی وجود نداشته باشد در بحث های مختلف سعی می کنند همکاری های لازم را داشته باشند تا در این شرایط بد اقتصادی که اصطلاحا بازار در رکود به سر می برد بتوانند حمایت هایی را داشته باشند و این بخش فعال در جامعه بتواند تکاپو داشته باشد، اشتغال ایجاد کند و کمک حال شهرداری باشد .

وی تصریح کرد : امسال هم همکاران ما در شورا تلاش کردند یک سری مزیت هایی را در دفترچه عوارض ببینند تا بتوانند کمک حالی برای انجمن انبوه سازان باشند و بتوانیم مسیر توسعه شهری را با همکاری هم طی کنیم .

مهندس آذری عضو شورای اسلامی شهر آمل اظهار داشت : واقعیت امر این است که شورای دوره پنجم شورای بسیار همراهی است و به خاطر دغدغه ای که دارند از همه آنها کمال تشکر را دارم ولی در برخی از مواقع قانون بر سر راه تصمیمات شورا سد بزرگی می شود و تصمیمات شورا به این گونه نیست که هر چه را ما بخواهیم بتوانیم انجام دهیم، طبیعتا نهادهای بالادستی هستند که مصوبات شورا را کنترل می کنند و خیلی از مواردی که خواسته ما هست در این کنترل های بازرسی رد می شود علی ایحال مهمترین مشکلات و خواسته هایی که انبوه سازان یعنی کسانی که بصورت سازندگان حرفه ای و به عنوان یک مشتری دائم همیشه با شهرداری کار می کند و به نوعی یار و یاور سیستم مدیریت شهری هستند در تولید درآمد برای مدیریت شهری متاسفانه دیدگاه نسبت به انبوه سازان در مدیریت شهری وجود ندارد و خواسته ما این است این تمایز دیدگاه وجود داشته باشد و از این قشر که دائم با شهرداری کار می کنند حمایت شود .

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان آمل افزود : اگر بتوانیم سازندگان غیر حرفه ای را سازماندهی کنیم و برای آنها کلاس های آموزشی بگذاریم و به آنها یاد بدهیم و کیفیت کار آنها را کنترل کنیم نهایتا منجر به این می شود که ساختمان های با کیفیت تری در شهر بسازیم و این به نوعی بر می گردد به بخشی از وظایف نظارتی شورا و شهرداری و اگر انجمن انبوه سازان حمایت شود می تواند به عنوان یک بازو و کمک کار به مدیریت شهری کمک کند تا استفاده مناسب برای افزایش کیفیت ساختمان های شهر را از آنها داشته باشیم .

فرشید لیتکوهی رئیس کمیسیون فنی شورای اسلامی شهر آمل گفت : الحمدا… این دوره شورا به کلیه مشکلات و معضلات آگاهی دارند و همواره نگاه اعضای شورا این بود که کمک شود و کما اینکه در دفترچه عوارض نیز این موارد دیده شد اما هیئت تطبیق مخالفت کرد و انتظار دارم پیگیری بیشتری شود .

احمد امیرسلیمانی شهردار آمل نیز در این نشست گفت : در سنوات گذشته ۵۰ درصد تخفیف برای انبوه سازان در نظر گرفتیم که سازمان بازرسی بر اساس یک مستند قانونی تخفیف دهیاری ها و شهرداری ها را ملغی کرد و علاوه بر انبوه سازان تخفیفاتی که برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و کارکنان شهرداری در نظر گرفته شد نیز ملغی گردید .

وی تصریح کرد : در سال گذشته نیز در دفترچه عوارض تخفیفاتی برای انبوه سازان دیده شد که توسط اعضای شورا مصوب شد اما در کمیته انطباق فرمانداری تائید نشد و اعتقادم دارم نگاه دادستان و فرماندار، نگاه توسعه شهری است و ما باید پیگیری هایمان را از فرمانداری و کمیته انطباق داشته باشیم .

شهردار آمل ادامه داد : انبوه سازان که در آبادانی شهر به ما کمک می کنند کما فی السابق به ما کمک کنند و ما هم خدمات انبوه سازان در جهت توسعه شهری را فراموش نمی کنیم، ما یک زنجیره متصل به هم هستیم و دست در دست هم تلاش می کنیم تا توسعه شهری آمل خیلی زود رقم بخورد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.