×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه خداوند قرآن را برای پیامبر اسلام فرستاد تا برای مردم تبیین و تفسیر شود، افزود: باید زمینه برای استفاده قرآن توسط اهل فکر، اندیشه و تدبیر فراهم می‌شد.

همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و با حضور رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء، مسئولین، روحانیون و طلاب، کلنگ‌ حوزه علمیه حجتیه شهرستان آمل در زمین موقوفی واقف حجت نیاکی زده شد.

حجت‌الاسلام مرتضی واعظ جوادی رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه  طلاب باید بیشتر از گذشته با آیات قرآن انس بگیرند گفت: کلام خدا بنیان‌ های اعتقادی ما را شکل می‌دهد و دستاوردهای علمی و اعتقادی را تقویت می‌کند.

رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء با اعلام اینکه قرآن برای مردم، توده انسان‌ها و هدایت آنها نازل شده است، بیان کرد: فهم لطایف و آیات قرآن برای همه مردم میسر نبوده بلکه توسط پیامبر اسلام برای آنها تبیین شد.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌های جامعه به دست انسان‌های فکور، اندیشمند، عاقل و فهیم باشد دیگر شاهد سطح آگاهی پایین در بین مردم نخواهیم بود.

وی با اشاره به کشف حقایق دینی، شناخت مباحث، تفسیر، جهان‌شناسی و احکام در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: نباید در زمینه حوزه‌های علمیه، مباحث فقهی و دینی بدون کارشناسی و بررسی‌های لازم گام برداشت و دین بسیار گسترده، عمیق و وسیع بوده و نیازمند به کاوش علمی است.

رئیس بنیاد علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه نام دو عالم وارسته آملی در رأس شاخه‌های مختلف علم، اندیشه، معرفت و دیانت می‌درخشد، بیان کرد: همه مردم، دستگاه‌ها، نهادها و خیران باید در زمینه ایجاد مراکز علمی و حوزه‌ها به میدان بیایند و دست به دست هم دهند.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه علمیه حجتیه در زمین وقفی واقف حجت نیاکی به مساحت 2 هزار و 170 متر مربع احداث می‌شود، اظهار کرد: طلاب و روحانیون باید در فضایی زیبا و مناسب به کسب علم و دانش بپردازند تا راه حق به خوبی در جامعه تبیین و آگاه‌سازی شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به کمک 500 میلیون تومانی آیت‌اله جوادی آملی برای ساخت این مجموعه دینی و علمی، افزود: دو حوزه علمیه هم‌اکنون در شهرستان آمل با سطح علمی و ایمانی بالا در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به طراحی بخش‌های مختلف اداری، کتابخانه، پژوهش، کلاس‎های تجمیعی، حجره‌های با نور مناسب، نمازخانه، سالن غذاخوری و آشپزخانه و سالن کنفرانس کلاس‌های مختلف در این حوزه علمیه، گفت: این فضا به همراه زیرزمین و هم‌کف دارای دو طبقه است که با معماری بومی و اسلامی به صورت چهار جهت با دو حیاط مجزا و فضای سبز مناسب ایجاد می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.