×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت 80 هزار خانه محروم و30 هزار خانه عالم برای ترویج دین و اشاعه مبانی اسلامی توسط بنیاد برکت احسان

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان کشوربا بیان ایجاد بیش از یک هزار مسجد در کشور، افزود: 80 هزار خانه محروم توسط بنیاد برکت احسان ساخته شده و 30 هزار خانه عالم برای ترویج دین و اشاعه مبانی اسلامی ایجاد شد.

امیرحسین مدنی امروز در مراسم اهدای 50 دستگاه ویلچر به معلولان شهرستان آمل اظهار داشت:ستاد اجرایی فرمان امام راحل تاکنون توانسته خدمات بسیار زیادی به نیازمندان و مردم سراسر کشور ارائه دهد که یکی از این خدمات ایجاد بیش از یک هزار و 500 مدرسه در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه ستاد بنیاد در یک سال اخیر تشکیل شده تا در جهت فعالیت حوزه‌های اجتماعی ورود یابد، افزود: در نخستین فعالیت در این حوزه، در امر محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی جهت ایجاد اشتغال بوده که در سراسر کشور 400 هزار شغل ایجاد کرد.

مدنی ادامه داد: بنیاد توانست به راه اندازی واحدهای صنعتی در مازندران و ایجاد اشتغال خانگی وارد و خدمات ارائه دهد تا خدمات ویژه تری به خانواده‌های محروم در مناطق محروم بدهد.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان با اعلام اینکه با توجه به وضعیت و‌ اتفاقات کشور در سه ماه اخیر و افزایش هزینه‌های کشور ستاد اجرایی در بحث رسیدگی خانواده‌های کم برخوردار ورود یافته و این خانواده‌ها را تحت حمایت قرار داده است، گفت: تاکنون هشت هزار  جهیزیه بین نوعروسان توزیع شده که امسال نیز دو هزار جهیزیه در حال توزیع است.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان کشور با اعلام اینکه هزینه‌های نگهداری معلولان و تأمین ویلچر برای آنها امروزه با جهش سه برابری در قیمت مواجه شد، ادامه داد: حدود 450 هزار معلول جسمی حرکتی در کشور داریم که بیش از 3 هزار نفر آنها به دلیل نداشتن ویلچر در منازل و خانه‌های خود هستند.

این مسؤول تهیه ویلچر مورد نیاز معلولان را از مهمترین اهداف بنیاد برکت دانست و بیان کرد: مردم به خوبی در پویش چرخ زندگی شرکت کردند و حدود 3 هزار ویلچر در مناطق محروم کشور توزیع شد.

مدنی با اشاره به فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: بنیاد برکت احسان در راستای جامه عمل پوشاندن به منویات معظم‌له همه تلاش خود را به کار می‌بندد.

وی با اعلام در پیش بودن عید نوروز، بیان کرد: نباید در شرایط سخت اقتصادی جامعه مردم شب عید در تنگنا قرار گیرند و برای محرومان توسط مردم، مسؤولان و خیران توجه ویژه در دستور قرار گیرد.

مدنی با اشاره به اینکه در حوزه درمان بیماران سرطانی و پرداخت نسخه داروهای بسیار گران قیمت گام‎های زیادی برداشتیم، یادآور شد: در روستاهای محروم به درمان ناباروری زوج‌ها پرداختیم و با شعار اینکه دیگر نباید کودکی در کشور ناشنوا باشد سالانه یک هزار مورد کاشت حلزون داریم.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان مازندران نیز در این مراسم بیان کرد: عرصه بهزیستی و خدمت به معلولان و نیازمندان جامعه عشق و دلدادگی است در راستای ارائه خدمات به معلولان و توانبخشی می‌خواهیم تا بهترین خدمت‌ها را مهیا کنیم.

عبدالرضا قلندری افزود: می‌خواهیم با همکاری همه نهادها و مردم موانع موجود سد راه معلولان را از پیش رو برداریم.

وی بیان کرد: حدود 12 هزار معلول در مازندران از وسایل توانبخشی بهزیستی بهره می‌برند همچنین معلولان توانمند در حالی می‌توانند توانمندی خود را نشان دهند که ابزار و وسایل توانبخشی برای آنها فراهم باشد.

معاون بهزیستی مازندران گفت: باید با فراهم کردن ابزار و لوازم راه پیشرفت را برای معلولان باز بگذاریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.