×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم ساماندهی زباله استان مازندران

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران با بیان اینکه در حال حاضر زباله در ۲۸ نقطه از استان مازندران دفن می شود، افزود: زباله استان مازندران ساماندهی می شود و به زودی زباله در ۹ منطقه دفن می شود.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در سومین نشست کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران که صبح و عصر امروز با حضور اعضای کارگروه و بازرسانی از قوه قضاییه در فرمانداری آمل برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست برای سلامت آب، خاک، انسان، گیاه و جانداران، بر تسریع در روند پروژه‌های حوزه پسماند استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات پسماند و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تنها مختص ایران نیست، افزود: در کشورهای دیگر نیز مشکلات اجتماعی زیادی در بحث پسماند و تصفیه‌خانه‌ها وجود دارد اما به هر صورت همه کشورها به‌دنبال راه‌حل‌هایی برای رهایی از این مشکلات هستند و ما هم باید با تلاش همه دستگاه‌ها مشکلات را رفع کنیم.

دبیر کارگروه مدیریت پسماند مازندران با اشاره به وضعیت 9 پروژه عمرانی بخش پسماند یعنی زباله‌سوز و کمپوست در استان، این موضوع را مورد تاکید قرار داد که شیرابه‌های زباله در بسیاری از مکان‌های فعلی دفن یا دپوی زباله بلای جان محیط زیست شده است و باید اقدام فوری برای کاهش و توقف آن صورت بگیرد.

ابراهیمی‌کارنامی به‌صراحت بیان کرد که تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است و اظهار امیدواری کرد که در بودجه 98، ردیف اعتباری ویژه برای رسیدگی به این مشکل اختصاص داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به‌طور ویژه به کوهی از زباله در محور شریانی هراز اشاره کرد و گفت: مشکلات زیادی وجود دارد اما وقتی می‌شود زیست‌بوم آمل را نجات داد چرا همه کمک نکنیم و چرا باید شاهد بعضاً کم‌کاری‌ها و سهل‌انگاری‌هایی باشیم.

وی افزود: اکنون از برنامه زمان‌بندی عقب هستیم و این‌قدر در این کشور همه‌چیز را به مطالعه حواله می‌دهیم که زمان می‌گذرد و هزینه‌های پروژه بالا می‌رود و در این بین معلوم نیست مقصر کیست  و تنها زیست‌بوم صدمه می‌بیند.

دبیرکارگروه مدیریت پسماند مازندران با اشاره به انتقادات زیادی که از سوی مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد درباره معضل زباله استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: همه این انتقادات به‌جاست و معلوم می‌شود مردم مراقب محیط زیست هستند.

شهردار آمل نیز دراین نشست گفت: دپو زباله در منطقه عمارت در آمل اجرای دو طرح چهار خطه کرده جاده هراز و بهره برداری از سد هراز را متوقف کرده است و باید هر چه سریع تر برای در اختیار گذاشتن محل جدید پیشنهادی برای دفن زباله آمل اقدام شود.
سلیمانی افزود: شهرداری 34.5 هکتار از اراضی 375 هکتاری منطقه پاساکش شهرستان را از اوقاف به قیمت 150 میلیارد ریال برای محل جدید دپو زباله خریداری کرد و با تایید قرارداد خرید از سوی بازرسی، این مکان برای حمل زباله آماده سازی خواهد شد.

وی هشدار داد: منطقه عمارت که اکنون زباله آمل و پنج شهرستان دیگر در آن انباشت می شود تنها تا پایان سال گنجایش دارد.
شهرداری آمل با اعلام این که محل جدید دفن زباله آمل از سوی محیط زیست مازندران به تایید رسید و مشکل قانونی برای انتقال زباله ندارد، گفت که در مکان جدید اجازه دفن زباله شهرستان های اطراف را نخواهد داد.

لازم به ذکراست که در این نشست گزارش شهرداران آمل، نوشهر و تنکابن، نماینده شرکت آب منطقه‌ای مازندران، مدیر مؤسسه بازیافت استان درباره تفکیک زباله از مبدا، فرماندار نوشهر، فرماندار آمل، دادستان آمل، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران و نماینده بازرسی قوه قضاییه ارائه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.