×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید زباله و پسماند در مازندران بیشتر از استانهای گیلان و گلستان است

رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه مازندران بیان اینکه مسائل زیست محیطی و بحث پسماند زباله، آب و خاک استان را جدی تهدید می کنند، ادامه داد: وضعیت مازندران به لحاظ تولید زباله و پسماند بیشتر از استانهای گیلان و گلستان است.

مفیدغلامی راد در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه آمل بیشترین سهم اعتباری را از سهم کل اعتبارات ملی استانی دارد، افزود: نظام بودجه ریزی به گونه ای است که به بودجه ملی و استانی تقسیم شد و سهم این شهرستان ۵۱ میلیارد بودجه استانی و حدود ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی است.

وی با بیان اینکه وضعیت اعتبارات به صورت اسنادی و تحمیلی برای نظام فنی واجرایی ایجاد کرده است، گفت: مازندران جزو ۵ استان برتر کشوراست و یکسری مسائل و مشکلات را می طلبد سرمایه گذاری کنیم تا به نتیجه برسیم.

غلامی با اشاره به تولید روزانه سه هزار ۱۵۰ تن زباله در سطح استان مازندران بیان کرد در بحث پسماند اعم از طرح جامع و تفکیک زباله از مبداء در شهرستان آمل تلاشهایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جنس بیکاری در مازندران فرق می کند به نوعی که جنس نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی بیشتر است، ادامه داد: هدف گیری باید مشخص باشد، تدوین برنامه توسعه فناوری استان که دانشگاه های استان در زمینه فناوری و نانوتکنولوژی تدوین شود

وی با بیان اینکه آمار تراکم نیروی انسانی در استان مازندران بیشتر از ۱۴۹ درصد به پست مصوب در سطح شهرداریها است، ادامه داد: این مهم موجب ناکارآمدی بدنه دولت شده است و باید هدفگذاری واصلاح شود.

غلامی اظهار کرد: با بالا رفتن دلار میل و رغبت گردشگری خارجی را در ایران کاهش داده و بیشتربه سمت استانهای شمالی سوق داده است.

وی گفت: زیرساختهای گردشگری در استان مازندران آماده است که با استفاده از گردشگری می توان درآمد های خوبی به دست آورد ولی اواخر هفته میزان تولید زباله بیشتر از روزهای دیگر است.

سپس عزت اله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه بودجه امسال انقباضی است و دیگر انبساطی نمی باشد گفت: بودجه عمرانی را نمی توان با بودجه عمرانی سال قبل مقایسه کرد و شرایط بودجه ریزی و ردیف های ریالی کشور باید به موجب قانون باشد.

وی افزود: کتابچه بودجه طبق هزینه ردیف هایی را در نظر گرفته ، قبلاً یک پروژه 10 میلیارد نوشته می شد و در طول سال 2 میلیارد تخصیص می دادند، زمانیکه پروژه 10 میلیارد اعلام شود اسم آن تورم آور می باشد، واقعیت این است که تخصیص 2 میلیارد داده می شد.

یوسفیان ملا اظهارداشت: زمانی که مسئله تحریم مطرح شد نه یک دلار مطالبات به داخل کشور دچار مشکل شد و نه هیچ چیز دیگر ، در 13 آبان مرحله دوم تحریم ها ارز پایین تر آمده و بالاتر نرفته است اما با کمال تأسف دیدیم که دولت تحت شرایط تحریم بوده و مردم آمدند رو به دلار و سکه آوردند و فشار به دولت آمد.

عضو ستادمبازره با مفاسد اقتصادی کشور گفت: هر مشکلی داریم داخلی می باشد که باید این مشکلات برطرف گردد و مشکلات اقتصادی جنبه سیاسی دارد ، اگر جنبه سیاسی حل شود جنبه اقتصادی نیز حل می شود.

یوسفیان ملا درخصوص عملیات فاضلاب شهرستان آمل ادامه داد: به لطف الهی فاضلاب شهری مدتی است که از چاکسر شروع شده و 508 کیلومتر بوده که نیاز به عدد و رقم بالایی می باشد.

وی عنوان داشت: جاده هراز یکی از جاده های مواصلاتی کشور می باشد که نیاز به سرمایه گذار نمی باشد ، آزاد راه چهاربانده تهران شمال از پردیس رودهن به سمت تونل آبشار در حال اجرا می باشد که نیاز به مساعدت و همکاری دارد.

سید جعفر رسولی فرماندار ویژه آمل اظهارداشت: جمع کل اعتبارات این شهرستان در کمیته برنامه ریزی ۵۱٢ پروژه به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان به تصویب رسید که تا اکنون حدود ٢۰ درصد حدود ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه اعتبارت ملی پروژه های این شهرستان مبلغی حدود ۱٨٩ میلیارد تومان اختصاص داده شد که تا به حال ۸۳ میلیارد تخصیص داده شد، افزود: این اعتبارات برای پروژه های سد ملی هزار، چهاربانده کردن محور هراز، جاده جایگزین محور هراز، پروژه استادیوم آمل و پل روگذر میدان هزار سنگر است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۴۱ پروژه با قابلیت ایجاد ۵ هزار و ۷۰۸ فرصت شغلی درنظر گرفته شد ادامه داد: کل سهم اعتبارات سامانه کارا برای سال جاری ۱۴ میلیارد تومان است که پس از بررسی ها تا به اکنون ۱۱۰ پروند بررسی شد حدود ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

رسولی سهم تسهیلات فراگیر شهرستان آمل را ۶۶ میلیارد تومان برشمرد و افزود ۱۰۸ پرونده بررسی و مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که تا به حال ۳۹ پرونده تسهیلات دریافت کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.