×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اگرخطراتی که همواره انسانها را تهدید می کند دست کم گرفته شود می تواند آسیب های جبران ناپذیر وارد کند

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرداری آمل:خطرات طبیعی ، غیر طبیعی و انسانی همواره انسان را تهدید می کند . اگر این خطرات دست کم گرفته شود می تواند آسیب های جبران ناپذیر وارد کند .

علی علیزاده در جمع روسای سازمانهای شهرداری در سالن اجتماعات ستاد مدیریت بحران شهرداری آمل به مناسبت هفته پدافند غیر عامل افزود: در بحث پدافند غیرعامل بایستی به گونه ای تلاش کنیم، تا آمادگی لازم در جهت کاهش خسارات جانی و مالی در مقابله سریع و بهبود اوضاع تا سطح وضعیت عادی در مواقع بروز حادثه وجود داشته باشد .
علیزاده با اشاره به اینکه ظرفیت‌ شهرداری‌ها در اجرای اصول و اهداف پدافند غیرعامل، گسترده و ارزشمند است افزود: این ظرفیت‌ها به خصوص در بخش‌های ساخت‌ و ساز، ایمنی و آتش‌ نشانی، اسکان و شناسایی و تفکیک مناطق خطرآفرین شهری حایز اهمیت است. اگر ضعف های کوچک و مشکلات پیش پا افتاده را شناسایی و بر طرف نکنیم مشکلات جدی را بدنبال خواهد داشت .
معاون فنی شهرداری آمل در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: اجرای کامل مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان و رعایت همه جانبه اصول ساخت و سازه های ایمن و بادوام در احداث بناها، فرهنگ سازی و آموزش عمومی، مدیریت ترافیک شهری، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مختلف با طراحی و اجرای مانورها و رزمایش های مورد نیاز، ایجاد پناهگاه های امن از جمله اقداماتی است که می تواند در مواقع اضطرار و حادثه، خسارت ها را به حداقل رساند .
عقیلی نژاد افزود: هر مسئول در هر سمت و جایگاهی می تواند با شناسایی آسیب ها و به کارگیری راه کار های علمی ، کاربردی و عملی آمادگی مجموعه اش را در مواجه با حوادث و حمله ها ی خرابکارانه تقویت کند .
محسن عطائیان با اشاره به اینکه هر اقدام غیر مسلحانه که موجب کاهش آسیب پذیری می شود را پدافند غیرعامل می گویند، اضافه کرد: شناسایی اماکن پر خطر و آسیب پذیر در سطح شهر ، ساخت پارکها جهت اسکان اضطراری ، بازگشایی بلوارها و خیابانها ، هدایت آبهای سطحی ، نصب دوربین های پایش تصویری و … از جمله اقدامات انجام شده شهرداری در پدافند غیر عامل است .

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.