×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد؛صادرات برنج مازندران به اروپا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام این خبر افزود: برنج مازندران به اروپا صادر شده است که ثابت می کند برنج مازندران از سلامت کامل و بالاترین استانداردها برخوردار است.

عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  دردیدار با نماینده مردم آمل درمجلس و فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه گلخانه تولید لیموترش تا ۱۰۰ هکتار در استان توسعه می یابد اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۰ هکتار گلخانه لیموترش در استان احداث شده است.

وی همچنین به خرید توافقی و تضمینی برنج در استان اشاره و اضافه کرد: خرید توافقی برنج منجر شد نگرانی شالیکوبی داران مرتفع و امسال نیز قیمت برنج مورد رضایت کشاورزان واقع شود و برای اولین بار پس از ۴۰ سال، سه محموله برنج اصیل ایرانی به اروپا و کانادا صادر شد.

به گفته شهیدی فر، بهای یک کیلو صادرات برنج معادل شش کیلو واردات برنج است که نشان از ارزش برنج ایرانی در بازارهای جهانی دارد.

شهیدی فر ادامه داد : مازندران با داشتن حدود ۲۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری ۴۲ درصد برنج کشور را به میزان ۱.۴ میلیون تن تولید می کند.

وی درخصوص پرورش بز آلپاین  درشهرستان آمل ادامه داد : این نژاد قابلیت دوقلوزایی و گاها سه قلوزایی با دو دوره زایشی در سال را دارد که هر بز مولد سالیانه قریب به 900 کیلوگرم شیر با قیمت هر کیلوگرم به مبلغ 4300 تومان را دارد.

وی اشاره کرد  : برادران عزیزی با سرمایه گذاری قریب به 20میلیارد ریال و اخذ تسهیلات 4 میلیارد ریال در سال 96 نسبت به راه اندازی واحد صنعتی 100 راسی در روستای سائیچ محله مشغول فعالیت می باشند که با اخذ مجوز برنامه توسعه ای در زمینی به مساحت 700 متر با گله 450راس را دارند.

وی خاطرنشان کرد  : شرکت فوق با داشتن دانش فنی بعنوان واحد موفق در ایجاد اشتغال ضمن تولید سالیانه بیش از 47/8 تن شیر از 50 راس بز مولد و فروش بزغاله ها در اصلاح نژاد بز سنتی دامداران و استان و خارج از استان نقش مهمی ایفا می نماید.

در این دیدار شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از زحمات و تلاش های ویژه دکتریوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس و سیدجعفررسولی فرماندار ویژه شهرستان در راستای برق دار کردن چاه های کشاورزی و حمایت های ویژه از کشاورزان تقدیر و تشکر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.