×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دام مرگ در ارتباط غیررسمی!

خبر مرگ دختربچه قائم شهری عصر روز پنج شنبه ۱۲مهرماه به سرعت در فضای مجازی پیچید، به فاصله چند ساعت از مرگ کودک، کانال های تلگرانی مملو از خبر مرگ این دختربچه بود.

نخستین واکنش به مرگ دختربچه قائم شهری را مدیرکل پزشکی قانونی انجام داده است اما برخی منابع خبری از ورود دادستانی به این مقوله نیز خبر می دهد.
عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگاران با تایید خبری مبنی بر قتل کودک قائمشهری در فضای مجازی، گفته: خبر مرگ دختر ۴ ساله در این شهرستان بر اثر ضرب و شتم به پلیس ۱۱۰ و پزشکی قانونی این شهرستان اطلاع داده شد.
وی افزود: یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی شهرستان برای پیگیری و علت مرگ به منطقه اعزام شدند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفته: شواهد اولیه از جسد این کودک حکایت از کودک آزاری دارد و به دستور مقام قضایی جنازه جهت تعیین علت اصلی مرگ و انجام آزمایشات لازم تخصصی به سردخانه پزشکی قانونی قائمشهر انتقال پیدا کرد.عباسی افزوده: پرونده برای رسیدگی به دادگستری استان ارسال شد.
به گزارش حرف؛ خبرهای فضای مجازی حاکی است، قاتل ناپدری کودک بوده که وی را با کابل مورد ضرب و شتم قرار داده است اما مساله قتل موضوع دیگری است.همچنین گفته شده که پدر و مادر کودک دستگیر شده اند.
اما خبر دیگر حاکیست، با توجه به حساسیت موضوع ترنم ۴ ساله طبق گفته برخی منابع دیگر، متهم ناپدری کودک نمی باشد و تا این لحظه جرم وی محرز نشده است ضمن اینکه کبودی هایی در بدن کودک بوده اما آثار خفگی تایید نشده است بر همین اساس بازپرس پرونده در حال بررسی علت فوت ترنم می باشد و تا این لحظه هیچ قتلی را تایید نمی کند و همه این ها منوط به اتمام تحقیقات و کارشناسان پزشکی قانونی می باشد.
برخی افراد مطلع دیگر نیز می گویند: روز جمعه ۱۳مهرماه تشریح صحنه محل جنایت انجام شده و پاسخ پزشکی قانونی نیز روز یکشنبه اعلام می شود.همچنین قائم شهری ها می گویند کودک دو نیم سال دارد و اینکه گفته می شود ۴ساله است صحت ندارد.

تایید کودک آزاری در پرونده ترنم

وحید حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران نیز در گفت و گو با حرف با اشاره به اینکه ترنم فرزند طلاق بوده و مادرش با فردی ارتباط غیررسمی داشته است، می گوید: آخرین گزارش ها نشان می دهد که کودک آزاری تایید شده است و بررسی های دقیق تر نیز در حال انجام است. این فرد معتاد بوده و اکنون در بازداشت است.

آمار کودک آزاری در مازندران

حسین زاده به آمار کودک آزاری نیز در استان طی شش ماه نخست امسال اشاره می کند و می گوید: تنها آمار کودک آزاری مربوط به تماس های ۱۲۳ است و مابقی اطلاع داده نمی شود اما طی همین تماس ها نیز ۲۸۰ مورد کودک آزاری در استان گزارش شده است که ۷۲ مورد به مداخلات انجامیده است.
از این تعداد ۳۷ مورد مربوط به دختران و ۳۵ مورد مربوط به پسران بوده است. ۳۱ مورد نیز آزار جسمی را شامل می شده است. ۷ مورد آزار جنسی و هفت مورد هم آزار روانی در استان گزارش شده است. بیشترین سن آزار کودکان تا نیز ۸ تا ۱۰ سال بوده که ۲۱ مورد را شامل می شده است. سن صفر تا چهار سال هم ۱۲ مورد کودک آزاری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ابعاد کودک آزاری تصریح می کند: کودک آزاری چندین نوع است که رایج ترین و پنهان ترین آن غفلت بوده است. هنوز بسیاری خانواده کتک را امری رایج در تربیت کودک می دانند و بسیاری غفلت ها برایشان عادی است.
حسین زاده با اشاره به برگزاری کمپین کودک آزاری طی دو سال گذشته در استان مازندران می گوید: در آبان ماه سالجاری نیز این کمپین در استان برگزار می شود تا بسیاری از اطلاعاتی که خانواده ها درباره حقوق کودکان آشنایی پیدا کنند. در این راستا در اورژانس اجتماعی استان، طرح همیار اجتماعی در مهدکودک ها اجرایی می شود که به کودکان درباره خشونت پدر و مادر آموزش داده خواهد شد. در این طرح کودک تذکر می دهد و به خانواده ها نیز در قالب بروشور و تراکت آموزش می دهیم.
معاون بهزیستی مازندران همچنین از برنامه تربیت جنسی در مهدهای استان خبرداده و می گوید: برای رفع مشکلات مهدها، تربیت جنسی در برنامه های آموزشی مهدها قرار دارد.

لزوم همکاری مراکز درمانی با ۱۲۳

معاون بهزیستی مازندران اما با تاکید بر همکاری چندبخشی در کاهش خودکشی و کودک آزاری در استان تاکید می کند: مراکز درمانی اولین مرجع رسیدگی به کودک آزادی و خودکشی هستند که تفاهم نامه چند جانبه در این زمینه منعقد کرده ایم اما حساس سازی هنوز به آن میزان که باید صورت نگرفته است.
وی با اعلام اینکه متاسفانه سن خودکشی کاهش یافته است و خودکشی در دانش آموزان رو به افزایش است ادامه می دهد: افرادی که کودک آزاری می کنند تا خودکشی انجام می دهند قبلا چند بار اقدام به این کار کرده اند که اگر اطلاع داده شود اورژانس اجتماعی حتما رسیدگی می کند. طرح های مشاوره اورژانس اجتماعی رایگان است و همه افراد را تحت پوشش قرار می دهد.

اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی در مازندران

حسین زاده همچنین با اشاره به اینکه ترنم فرزند طلاق بوده است اما تمام زنان مطلقه تحت پوشش بهزیستی قرار نمی گیرند به اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در استان اشاره می کند و می افزاید: با همکاری آموزش پرورش، دادگستری و بهزیستی سامانه “نماد” به صورت پایلوت در نکا و ساری راه اندازی شده است. در این سامانه توسط مشاور مدرسه دانش آموزان تست می دهند و اختلالات وارد سامانه می شود.
وی با بیان اینکه این طرح از سال گذشته آغاز شده و از مهرماه پرونده ها برای مداخله به بهزیستی ارجاع داده می شود، ادامه می دهد: قضات درباره این طرح توجیه شدند و دبیری جلسات با دادگستری است.

پرداخت های کمک های طرح طلاق برای جلوگیری از فروپاشی خانواده ها

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران اما فقر مهارت های زندگی را عامل اصلی طلاق در خانواده ها می داند و می گوید: به خانواده هایی که به بهزیستی مراجعه می کنند در قالب طرح طلاق یارانه اختصاص می یابد که ۲۰۰ میلیون تومان در سال گذشته در این حوزه پرداخت شده است. بخشی هم در قالب تسهیلات است که به خانواده های در حال طلاق برای افزایش ثبات زندگی پرداخت می شود تا زندگی اشان ادامه یابد./الناز پاک نیا-حرف آنلاین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.