×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صدای شهروند/دلایل افزایش قیمت های میوه چیست؟

بعد از خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم های ظالمانه آمریکا شاهد گرانی افسار گریخته ای در کشور بوده ایم گرانی هایی که قسمتی از آن در پی افزایش دلار بوده و قسمتی از آن بدلیل سواستفاده دلال ها از این وضعیت می باشد.

نمونه بارز آن را میشود افزایش قیمت کالاهای تولید داخل دید.

گوشه دیگه از این گرانی های متوجه بازار میوه گشته. میوه های وارداتی را میشود گفت بعلت گرانی دلار افزایش یافته و خود را توجیه کنیم ولی میوه های داخلی به چه دلیل افزایش یافته است !!!!
بگفته مسئولین محترم و زحمتکش سازمان صنعت و معدن صادرات میوه به کشور عراق موجب گرانی گوجه و سیب زمینی و …. گشته است.

بعد از بررسی کوتاه معلوم میشود بعلت ارزش بالای پول عراق سود بیشتری از صادرات متوجه دولت گشته و مردم نیز کسری این میوه ها را با قیمت بالا جبران میکنند که این موجب تاسف می باشد!!!
آیا بهتر نیست در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مسئولین بجای اینگونه تصمیمات که موجب به زحمت افتادن مردم عزیز ایران شده با توقف صادرات و کنترل قیمت میوه از حذف شدن آن از سبد غذایی مردم جلوگیری بعمل آورند.

صادرات گوجه ممنوع شد

بعید است وزارت صنعت و معدن توانایی کاهش قیمت را داشته باشد همانگونه که نتوانسته قیمت پوشک بچه را کاهش دهد پس بهتر نیست مدیران بازنشسته و ناکارامد این وزارت خانه و سازمان های تابعه با ترک صندلی خودت اندکی از درد مردم را کاهش دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.