×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سومین دوره مسابقات مگا کد نوزادان مازندران در آمل

سومین دوره مسابقات مگا کد نوزادان مازندران با حضور برترین‌ پرستاران و ماماهای بیمارستان‌های استان به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد.

سومین دوره مسابقات مگا کد نوزادان مازندران با حضور برترین‌ پرستاران و ماماهای بیمارستان‌های استان امروز به میزبانی بیمارستان شمال آمل برگزار شد.

این دوره یک روزه با عنوان احیای نوزادان زیر نظارت پزشکان متخصص اطفال و فوق‌تخصص نوزادان مازندران، مسؤولان استانی و شهری دنبال شد که در آن از هر بیمارستان فعال در زمینه نوزادان و اطفال دو نماینده حاضر بودند.

شرکت‌کنندگان سومین دوره مسابقات مگا کد نوزادان مازندران از بین پرستاران، ماما و کارشناسان بیهوشی شهرستان‌های نور، فریدونکنار، محمودآباد، بابلسر، چالوس، زیرآب، ساری، بهشهر، رامسر قائم‌شهر، جویبار، تنکابن شهسوار و آمل هستند که پزشکان رؤیا فرهادی، حسین سلیمانی‌راد و حسین یحیایی دارای بورد فوق‌تخصص نوزادان از دانشگاه علوم پزشکی مازندران داوران این رویداد مهم پزشکی و علمی بودند.

منوچهر مجد رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل در این همایش گفت: من به عنوان یک متخصص زنان خدمت شما عرض می کنم که برگزاری این آزمون اهمیت بسیار حیاتی در سلامت نوزادان و رفع نگرانی خانواده ها از بابت تولد نوزاد را دارد،همانطور که استحضار دارید اهمیت حیاتی این مسئله با ملاحظه همان عدد آپکالی است که پزشکان در دقایق اول زندگی نوزاد در خصوص سلامتی وی،به آن توجه می کنند.

وی در ادامه افزود:ممکن است مواردی رخ دهد که متخصصین زنان در موقع زایمان حضور نداشته باشند اما پزشکان ماما و پرستاران محترم برای کنترل زایمان ها و تولد نوزادها حضور دارند بنابراین نقش آنها در امر زایمان بسیار حیاتی است.

دکتر مجد در خصوص اهمیت مسئله احیای نوزادان ادامه داد: امروزه در دنیا مباحث مربوط به نوزاد محدود به موضوع زایمان نیست و امر حائز اهمیتی است زیرا هر نوزادی که متولد می شود در هر ماهی از بارداری،به منزله یک انسان است و بایستی در امر حیات وی سعی و کوشش شود.

وی افزود: آمارهای دنیا حکایت از این دارد که کشورهای پیشرفته در زایمان های۲۲ تا ۲۴ هفته،موفقیت هایی که داشتند را گزارش دادند و آمارها به این صورت است که فرانسه ۷/۰ درصد،انگلستان ۲ درصد و آمریکا ۵ درصد و سوئد۸ /۹ درصد و ژاپن۱/۳۳ درصد در احیای نوزادان ۲۲ تا ۲۴ هفته نقش داشتند و این نشان دهنده این است که آن تلاش و کوششی که ژاپن در این امر داشت بسیار جدی تر و بیشتر از دیگر کشورها بود و من امیدوارم با کمک تمامی اساتید محترم و همه همکاران در حوزه تخصص زنان و اطفال و همچنین پزشکان ماما و پرستاران صدیق و دلسوز ، ما هم بتوانیم آمار قابل ملاحظه ای در خصوص سلامت نوزادان در هر شرایطی از بارداری که ممکن است مادر زایمان کند ارائه دهیم.

رییس نظام پزشکی آمل در پایان اظهار کرد:از زحمات افرادی که در برگزاری این آزمون نقش داشتند نهایت تشکر و قدردانی را دارم و توفیقات روزافزون را برایشان از خداوند متعال خواهانم و امیدوارم که دوره های بعدی این آزمون در سال های آتی برقرار و ماندگار باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.