×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تقویت سرمایه اجتماعی و تربیت نیروی انسانی توانمند،آینده محور و دارای عقلانیت مهم ترین ماموریت آموزش و پرورش

 اسفدیار نظری معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: یکی از مهم ترین ماموریت های کلان آموزش و پرورش تقویت سرمایه اجتماعی و تربیت نیروی انسانی توانمند،آینده محور،امید آفرین و دارای عقلانیت و تدبیر است.

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یکی از چالش های آموزش و پرورش «بخوان، حفظ کن و امتحان بده است»، افزود: یکی از مهمترین ها در این اداره تعلیم و تربیت است و ملت هایی می توانند موفق باشند که از گذشته خود به خوبی با خبر باشند.

نظری با اشاره به چالش های جمعیت دانش آموزی، اجرای سند تحول بنیادی، تغییر ساختار سازمانی و بازنشسته شدن نیروی های مجرب در چند سال دیگر، بیان کرد: از یک میلیون و ٨۰۰ هزار نیروی کار آموزش و پرورش بیش از ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته خواهند شد.

وی اظهار کرد: رشته های خدماتی در حال منسوخ شدن است که در حال حاضر دانش آموزان ۵۴ درصد در رشته خدمات، ٣٢ درصد صنعتی و ما بقی در رشته های کشاورزی در حال تحصیل هستند.

نظری با بیان اینکه سالیانه بیش ازیک میلیون دانش آموز فارغ التحصیل می شوند، افزود: رشته های تحصیلی ۴۵ درصد از دانش آموزان در بازار کار نیرو نمی خواهد و بیکار مطلق خواهند بود.

وی با بیان اینکه امروز دانش آموزان باید با تولید و ثروت آشنا شوند، افزود: از ظرفیت های بزرگ استفاده کنیم.

در ادامه حسینی مقدم مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: از گذشته تاکنون در رشته ‌های فنی و حرفه ‌ای تحولات و پیشرفت‌ های زیادی داشتیم زیرا این روزها نیازمان به هنرستان و مراکز فنی و حرفه ‌ای مبتنی بر بازار کار است.

وی با بیان اینکه می‌ خواهیم تا سهم آموزشی هنرستان ‌ها را تا پایان برنامه ششم به ۵۰ درصد برسانیم، افزود: از دو سال گذشته تاکنون رشته‌ های فراوان در بخش ‌های گردشگری، حمل و نقل و دیگر بخش‌ها به رشته‌ های فنی و حرفه ‌ای افزوده شد.

مدیرکل دفتر آموزش ‌های فنی ‌و حرفه ‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان دنبال کردن کارآفرینی در سندهای مختلف توسعه ‌ای و بنیادی، گفت: بنیادی کردن سند تحول از سیاست‌ های مهم وزارت آموزش و پرورش است همچنین مشارکت ‌پذیری از کارهای سند بنیادی بوده و تحقق بخشیدن به این مهم نیاز به همکاری دانشگاه ‌ها دارد.

وی افزود: دانشگاه ‌ها می ‌توانند در این راستا کمک زیادی به آموزش و پرورش کنند.

حسینی‌ مقدم گفت: امروزه انتخاب آینده تحصیلی و شغل دانش‌ آموزان اهمیت فراوان دارد البته دانش ‌آموزان فنی و حرفه ‌ای با پایان تحصیلات می ‌توانند دست به کار، تولید و کارآفرینی بزنند پس لازم است با کسب مهارت‌ های لازم به سمت ایجاد اشتغال و کار پیش روند.

وی افزود: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار فارغ ‌التحصیل دانشگاهی در کشور به صورت مطلق بیکار هستند و بیشتر فارغ ‌التحصیلان بدون هیچ مهارت هستند.

لازم به ذکراست که دو هنرستان فنی وحرفه ای سما و هنرستان تربیت بدنی وابسته به سازمان سما در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع افتتاح شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.