×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع سوال ها از رییس جمهوری و پاسخ به آنها کلی بود و به نظر می رسد قابل ارجاع به قوه قضاییه نیست.

«عزت الله یوسفیان ملا» درخصوص سرنوشت قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های رییس جمهوری به چهار سوال به لحاظ حقوقی و آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: اگر موضوع سوال تخلف از ماده خاص قانونی باشد، هیات یییسه مجلس باید آن را روشن کند و سوال به قوه قضاییه ارجاع شود و دستگاه قضا نیز مرجع را تعیین می کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، افزود: ولی اگر سوال کلی باشد و تخلف از ماده خاصی نباشد، رسیدگی به این موضوع در مجلس بایگانی می شود.

وی به خلاء قانونی در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد:من ماده قانونی ندیدم که درمورد سوال ها به آن اشاره شده باشد. سوال نمایندگان کلی، پاسخ هم کلی بود بنابراین به نظر می رسد با کلیات قابل ارجاع به قوه قضاییه نیست. 

به گزارش ایرنا، پنج سوال از رییس جمهوری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در باره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رییس جمهوری بود. 

رییس قوه مجریه به هر یک از این سوال ها پاسخ کامل داد و پس از آن برای هر سوال رای گیری شد.

نمایندگان مجلس با رای خود، پاسخ های رییس جمهوری را درمورد تحریم های بانکی قانع کننده دانستند و از چهار سوال دیگر قانع نشدند.

**پاسخ های رییس جمهوری درمورد ارز قانع کننده بود
یوسفیان ملا همچنین درمورد پاسخ های رییس جمهوری به سوالات نمایندگان گفت: پاسخ ها درمورد برجام خوب بود و نمایندگان هم پذیرفتند. در بخش کالا و ارز هم من پاسخ قانع کننده بود اما رای دوستان در مجلس این طور نبود و ما هیچ وقت با تصمیم مجلس اعلام مخالفت نمی کنیم و تابع تصمیم جمع هستیم. 

وی همچنین درباره علت عدم رای گیری به صورت علنی در جلسه امروز گفت: منظور پیشنهاد دهندگان این بود که رای گیری با ورقه باشد تا همه ببیند و مشخص شود چه کسانی رای می دهند چه کسانی رای نمی دهند اما این کار موردی را عوض نمی کند. 

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به این که هر رای گیری نیاز به کارت مخصوص داشت که پیش از این باید چاپ می شد، این پیشنهاد عملی نشد، چنانکه هیات رییسه هم این مسئله را رد نکرد اما این کار زمان بر بود و خود پیشنهاد دهندگان هم پذیرفتند فعلا با دستگاه رای گیری انجام شود. 

یوسفیان ملا در پاسخ به این که طرح سوال از رییس جمهوری سمت و سوی روابط دولت و مجلس را به کجا خواهد برد، گفت: من خیلی بد نمی بینم، هم مجلس این مسئله را خوب شروع کرد، هم سوال کنندگان در نهایت ادب و نزاکت سوال را مطرح کردند و آقای رییس جمهوری هم در ادب و نزاکت جواب داد و به توجه به شرایط کشور فکر می کنم این مسئله پرونده اش بسته شد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: ان شاءالله در مواردی که نظر مجلس است مقداری کار دولت بیشتر شود و این موضوع بستگی به عملکرد بعدی دولت و رابطه دولت با مجلس دارد با این حال این موضوع دیگر بعید است دامن زده شود و تمام شد./خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.