×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه تا زمینه فساد آماده نباشد این اتفاق ها رخ نمی دهد، افزود: بیش از ۱۱ میلیارد به اشخاص عادی دلار چهار هزار و۲۰۰ تومانی پرداخت کردند.

عزت الله یوسفیان ملا عصر جمعه در آئین تجلیل از خبرنگاران در آمل با اشاره به اینکه اگر اطلاعات را در سطح جهان به موقع به مردم برسانیم، بسیاری از اتفات رخ نمی دهد، افزود: کلمه عدالت را در بسیاری از جاهای مختلف بیان می کنیم اما معنای واقعی عدالت یعنی هر چیزی در سر جای خود باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر توزیع امکانات در کشور یکسان باشد آن وقت عدالت برقرار است، ادامه داد: امروزه همه چیز بر عکس شده است و شاد رشد فساد در جامعه هستیم.

وی بابیان اینکه دولت بیش از ۴٢ میلیارد دلار ارز دولتی به ۱٨ بانک دولتی و خصوصی پرداخت کرد تا به مسافران، دانشجویان و وارد کنندگان پرداخت شود، افزود: این بانک ها شروع به پرداخت ارز کردند اما لیست کاملی به ما ارائه ندادند تا ببینیم این ارز ها بین چه کسانی تقسیم شد.

یوسفیان ملا با اشاره سختگیری ورود مردم عادی به وزارتخانه ها بیان کرد: وقتی یک فردعادی نمی تواند به راحتی وارد وزارتخانه شود چگونه یک خانم ٧٣۱ خودرو خارجی ثبت سفارش می دهد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه تعیین نرخ ارز و کالا دست یکسری افراد خاص داخل کشورمان است، ادامه داد: وقتی ۵۰ نفر تمام سکه ها را خریداری می کنند شاهد وقوع این وضعیت خواهیم بود.

وی در خصوص انتشار اخباری به نقل از وی که 9 میلیارد دلار ارز دولتی مفقود شده است، اظهار داشت: در متن خبری حرفی از اینکه بخشی از ارزهای 4 هزار و 200تومانی که به واردکنندگان تعلق گرفته گم شده، نیامده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال من  در راستای  صحبت های آقای رئیس جمهور بود، گفت: اعلام کردم که 11 میلیارد و 300میلیون دلار به منظور واردات کالا ارز 4 هزار و 200اختصاص داده شده، از این میزان مشخص شد که دو میلیارد و 300 میلیون دلار به چه افرادی و برای واردات چه کالایی پرداخت شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مثلا اعلام  شد که 700میلیون دلار برای واردات دارو اختصاص داده شده، ادامه داد: درخصوص اختصاص 9 میلیارد دلار ارز دولتی هنوز گزارشی اعلام نشده، درخواست ما این است که دولت و بانک مرکزی اعلام کند که این مبلغ را به چه افرادی و برای واردات چه کالایی پرداخت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه صحبتی در خصوص مفقود شدن 9 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200تومانی نداشته‌ام، عنوان کرد: برای مثال مصرف برنج کشور 2 میلیون و 500 هزار تن است که 2 میلیون تن آن در داخل کشور تولید می‌شود و نیاز به واردات 500هزار تن برنج داریم، قصد دارم بدانم که ارز اختصاصی به واردات برنج به منظور واردات 500 هزار تن بوده یا 1 میلیون تن و یا اینکه برای واردات چایی چه میزان ارز دولتی تخصیص داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌های مطرح شده توسط رئیس جمهور را تکرار کردم، تصریح کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که برخی از افراد ارز 4 هزار و 200تومانی دریافت کرده؛ اما کالایی به کشور وارد نکرده‌اند، برخی ارز دریافت کرده‌اند اما قسمتی از آن را واردکرده‌اند و برخی دیگر برای کالای غیرضروری که نباید وارد شود ارز دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در بیانیه خود توضیحی در زمینه سرنوشت 9 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی نداده بلکه در آن طریقه ثبت سفارش و اینکه اسامی دریافت کنندگان ارز را به گمرک اعلام کرده گفته است، اظهار داشت: اسامی دریافت کنندگان ارز 4 هزار و 200 تومانی باید به مردم ارائه شود، نه گمرک.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید جواب کشاورزان را بدهیم، برنج کاران می‌گویند که برنج دست آنها مانده زیرا دولت بیش از حد نیاز ارز برای واردات این محصول پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: باید لیست دریافت کنندگان ارز منتشر شود تا به برنج کاران اعلام کنیم که بیش از حد نیاز ارز برای واردات پرداخت نشده و به اندازه نیاز کشور برنج وارد می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.