×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هنرمندان ساز‌های کوبه‌ای ۱۴ استان کشور مهمان آملی ها

نخستین جشنواره استانی ساز‌های کوبه‌ای ۴ شهریور امسال با حضور هنرمندان ۱۴ استان کشور به میزبانی آمل برگزار می‌شود.

مهدی قلی زاده دبیر برگزاری نخستین جشنواره استانی ساز‌های کوبه‌ای با اشاره به فراخوان نخستین جشنواره استانی ساز‌های کوبه‌ای کاسپین کوبان به میزبانی آمل از نیمه دوم تیر گفت: هنرمندان استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، اصفهان، تهران، لرستان، آذربایجان شرقی وغربی، خراسان شمالی و رضوی، گیلان، گلستان آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ اثر از هنرمندان استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره در شهرستان آمل ارسال شد، افزود: نخستین جشنواره استانی ساز‌های کوبه‌ای هفته نخست شهریور برگزار می‌شود.

قلی زاده زمان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره در آمل را تا ۲۰ مرداد و زمان برگزاری جشنواره را ۴ تا ۷ شهریور در مجموعه تئاترشهر مجمتع فرهنگی وهنری امام خمینی (ره) آمل اعلام کرد و گفت: این جشنواره در سه بخش رقابتی تمبک، دف و پرکاشن رده‌های سنی زیر ۱۹ وبالای ۱۹ سال مرد و زن بازمان تعیین شده برای هرساز ۳ تا ۵ دقیقه برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره استانی ساز‌های کوبه‌ای افزود: آثار ارسالی با حضور داوران مطرح کشوری از جمله استاد یاسینی، دربندی ویوسف شری داوودی داوری ومنتخبان بخش رقابتی ونیزجنبی معرفی خواهند شد.

ساز کوبه‌ای یا پِرکاشِن از قدیمی‌ترین نوع ساز است که با ضربه، تکان، سایش، خراش دچار نوسان شود، تولید صدا می‌کند و معمولاً اجرای ضرب‌آهنگ (ریتم) در متن آهنگ است و توانایی اجرای ملودی را هم دارد. /باشگاه خبرنگاران جوان 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.