×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
معاون وزیر دفاع خبر داد؛پیوستن ایران به کشورهای صنعت موتورهای دیزلی

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با بیان اینکه کشور به جرگه کشورهای موتورهای دیزلی و بخار در جهان پیوسته است ، گفت:تولید دیزل ملی در سه شاخه موتور های ملی ، گازسوز و دوگانه سوز پیشرفت کرده و در هر سه شاخه به موفقیت بزرگ رسید و تا پایان سال دیزل ملی در حوزه دریایی نیز تولید می شود.

 رستگاری معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در آیین افتتاح خط تولیدی دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار در کارخانه دسا آمل با بیان اینکه وقتی بومی سازی خط دیزل ملی را شروع کردیم بسیاری باور نمی کردند گفت: امروز با تلاش و پشتکار محققان و توکل بر خداوند بزرگ، خط دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه بعد از چهار سال جهشی در صنعت موتورهای دیزلی کشور ایجاد شد، افزود:با توجه به پناسیل و هدف گذاری و قابلیت اطمینان برای مشتری ۱۰ دستگاه دیزل ملی تاپایان امسال وارد خط تولید می شود.

رستگاری گفت: ۵۰ دستگاه دیزل ملی از سال آینده وارد خط تولید می شود که در صنعت راه آهن، نیروی دریایی و نیروگاه های کوچک ۳ مگاواتی مورد استفاده قرار می گیرد.

رستگاری افزود: تولید نیروگاههای سه مگاواتی و تولید دیزل هایی با گرید یورو ۴ در ناوگان حمل ونقل اتوبوسرانی کشور از برنامه هایی است که امسال نهایی می شود .

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه از سال آینده در همه حوزه های حمل ونقل ، جاده ای ، ریلی و دریایی تولید دیزل خواهیم داشت ، گفت: تا امروز به توان ۱۳۰۰ اسب بخار رسیدم که افزایش آن تا دو هزار اسب بخار در دستور کار قرار دارد.

وی از آمادگی واگذاری زمین به صنعتگران صنایع مرتبط با دیزل سنگین شامل ریختگری ، ماشین کاری ،فلزکاری و تراشکاری در استان مازندران خبر داد و افزود:سرمایه گذاران و صنعتگران می تواننددر این حوزه کار کنند .

در ادامه محمد اسلامی دراین مراسم گفت: ظرفیت ها در کشور غنی است و هیچ دلیلی برای وابستگی به خارج نداریم.
وی اضافه کرد: کسانی که آب به آسیاب دشمن می ریزند و تقاضای کاذب برای ارز ایجاد می کنند تا خزانه کشور را خالی کنند و هدفشان تسلیم کشور در برابر امریکاست، بدانند حیاتشان رو به پایان است و نظام به آن ها بیش از این اجازه نمی دهد که با مقدرات ملت بازی کنند. 
استاندار مازندران با تاکید بر این که تحریم های امریکا هیچ تاثیری در اراده ملت ما ندارد ،افزود: عصبانیت امریکا از ما بخاطر رفتار ما در منطقه نیست ،بلکه برای شکستن باور ماست.
وی با اشاره به این که انقلاب کردیم تا از زیر سلطه امریکا خارج شویم، استقلال داشته باشیم و خودمان برای منافع ملی مان تصمیم بگیریم و اقدام کنیم، بیان داشت: در این چهل سال تمام رفتارها و توطئه های امریکا نشان می دهد لحظه ای از تفکر خود که نابودی انقلاب اسلامی است دست نکشیده است. 
اسلامی گفت: دشمنان با قانون اساسی ما مشکل دارند، قانون اساسی ما جز شرف، عزت و منزلت مردم ما را نمی خواهد و هدف انقلاب اسلامی، سعادت مردم و آزادی بشر از یوغ استعمار است.
اسلامی در بخش دیگری با بیان این که شرکت ‘دسا ‘ با اتخاذ مسیر جایگزین و تعریف پروژه های جدید و بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی و سیستم های نوین انرژی در شرایطی بسیار سخت موجب عبور این شرکت به فضایی جدید شد، گفت: زنجیره تولیدات صنعتی و کشاورزی نکته بسیار درستی است که در صنایع ما باید شکل بگیرد.
استاندار مازندران با بیان این که نیازمند صنایع دریایی هستیم و گسترش اقتصاد دریا محور یکی از برنامه های استان است، گفت: امروز شرکت دسا و صدرا در مازندران قدرت دریایی ما در سواحل خزر را افزایش دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.