×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جمع‌آوری و ساماندهی سگهای بلاصاحب در آمل

جلسه جمع آوری و ساماندهی سگهای بلاصاحب در شهرستان آمل برگزار گردید .

سید جعفر رسولی در این جلسه اظهارداشت: از کسانیکه در ساماندهی سگهای بلاصاحب در کارگروه همکاری دارندو تا به حال همراه بودند تقدیر و تشکر می نمائیم .

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه آمل در برگزاری جلسه کارگروه ستاد ساماندهی سگ‌ها جزو اولین شهرها در استان بوده تا به رسیدگی این موضوع بپردازد منتهی در اجرایی آن تاکنون موفق عمل نکرده و عملکرد مناسبی تداشته است، بیان کرد: یکی از چیزهایی که امروز مردم گله‌مند هستند و با وجود پیگیری مسئولان همچنان ناراضی هستند از هجوم و تجمع سگ‌ها در شب‌ها و روزها در بسیاری از نقاط شهر است که حتی به دنبال خود رعب و وحشت را برای شهروندان ایجاد کرده است.

سیدجعفر رسولی افزود: متاسفانه در این زمینه به یک جا مشکل برخوردیم و اینکه شهرداری به آن صورت پایه‌کار نیامده است چرا که اگر در یک جایی به صورت جدی روی کار نیاییم گره کار باز نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه مردم نمی‌دانند با وجود این سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر به چه دستگاهی باید مراجعه و شکایت کنند با توجه به اینکه مطمئنا نمی‌توانند خودشان این سگ‌ها را جمع‌آوری کنند و بکشند، افزود: باید نقش مردم و مسئولان مشخص شود همانطوری که پسماند متولی کار است به همراه شهرداری پایه‌کار آمده سگ‌ها را ساماندهی کنند.

رئیس کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب از آخرین مصوبه شورا بر عقیم‌سازی سگ‌ها پس از زنده‌گیری از سوی شهرداری خبر داد و گفت: برای نگهداری آن‌ها باید تصمیم‌گیری اساسی صورت گیرد با توجه به اینکه تحمل مردم حدی دارد مگه اینکه از رسانه‌ها برای این رعب و وحشت‌شان بخواهند که این برای مدیران دستگاه های اجرایی شایسته نیست.

وی ادامه داد: تقسیم کار در کارگروه به طور جدی صورت گیرد و دستگاه قضایی فرمانداری، شورای شهر، بهداشت، محیط زیست، منابع طبیعی و محیط زیست و شهرداری باید کاری انجام دهند تا مورد رضایت مردم واقع شود.

در ادامه طالبی دادستان آمل گفت : با تقدیر و تشکر از فرماندار آمل و دیگر ادارات و فضای مجازی ورسانه که نهایت همکاری را داشته و گام خوبی در جهت ساماندهی سگهای بلاصاحب برداشته اند و پیشنهادات خوبی را مطرح کردند ، اینجانب با انهدام سگها مخالف می باشم .  

این مسئول بیان کرد : توسعه زندگی انسانی موجب گردید که انسانها وارد حریم خصوصی حیوانات شدند و مغایرت ما مغایرت شرعی می باشد که این حساسیت وجود دارد ، برنامه مدونی برای نگهداری وجود ندارد که باید باید تلاش بر این شود که برنامه های خوبی برای نگهداری سگهای بلاصاحب انجام شود . اگر هدف نگهداری نیست و فقط دلسوزی بی مورد باشد مورد پسند ما نیست .

دادستان آمل اظهار داشت : می توان با دو برنامه کوتاه مدت و درازمدت کارهای خوبی انجام داد . در برنامه کوتاه مدت با همکاری منابع طبیعی شهرداری می تواند یک زمین بصورت استیجاری تهیه و اجاره نماید و بعد از جمع آوری سگهای موجود همه آنها را باید شناسنامه دار و پلاک دار کرد تا دغدغه مردم حل سود و مردم باید محیط زیست سالم داشته باشندو  در امنیت کامل بسر ببرند .

در پایان دادستان آمل گفت : طبق قوانین با هنجارشکنهایی که بخواهند ضمن تشویش اذهان عمومی قدرت نمایی کنند و در اجرای دستورالعمل ساماندهی سگهای بلاصاحب کارشکنی نمایند در واقع مخالف محیط زیست تلقی گردیده و با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد .    

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.