×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون آموزش و پرورش مازندران:تجمیع مدارس بسیار مهم است و مدارسی که زیر ٣۰ دانش آموز دارد با مدارس دیگر تجمیع شود تا نیروی اجرایی بیشتری به مدارس تعلق بگیرد.

اسفندیار نظری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آمل اظهار داشت: شهرستان آمل یکی از شهرستان های برتر در کیفیت آمورشی است و هر ساله رتبه اول تا سوم را دارند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در سال تحصیلی ٩٧ – ٩٨ سند تحول بنیادین تکمیل خواهد شد، افزود: در سال تحصیلی جدید هنرستان ها از دو سال به سه تبدیل می شوند و در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش نیازمند ۱۷ هزار و ۴۲ ساعت هستیم و برای جبران این ساعات، با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و در تمام مقاطع بیش از ۴۱ هزار ساعت نیروی انسانی نیازمندیم.

نظری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با ۵ چالش رشد جمعیت دانش آموزی، سندتحول بنیادین، اصلاح ساختار، بازنشستگی و تحریم مواجه است، افزود: هنوز آموزش و پرورش دغدغه اول نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست.

وی پس از کمبود نیروی انسانی به کمبود تجهیزات اشاره کرد و افزود: تهیه تجیزات برای مدارس از ساخت مدرسه بیشتر اولویت دارد و باید به این مهم توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه باید به کیفیت بخشی بیشتر بپردازیم، خواستار استفاده از ظرفیت های شهرک های صنعتی برای هنرستان ها شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل  هم در این جلسه از واگذاری دو دستگاه CNC به یکی از هنرستان فنی حرفه ای آمل خبرداد و افزود: این دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط اداره کل آموزش و پرورش تهیه شد و در هنرستان فنی حرفه ای چهل شهید آمل نصب و راه اندازی شد.

 عباس مرزبند با اشاره به اینکه بیش از ٧۰ مدرسه در پروژه مهر سال ٩٧ نوسازی و تجهیز می شود، افزود: ۴۰ مدرسه حمایت شهرداری و ٣۰ مدرسه توسط سازمان نوسازی تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید نرخ مدارس هیئت امنایی شهرستان با تغییرات بسیار کمی تصویب شد، گفت: اعتبارات عمرانی خوبی برای تکمیل پروژه های نیمه کاره توسط نماینده مردم آمل در مجلس تخصیص یافت و دو تا سه مدرسه به زودی به بهره برداری می رسد.

مرزبند گفت: این شهرستان در طرح سند تحول بنیادین بیش از ٣ هزار ساعت کسری نیروی انسانی داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.