×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهردار آمل خبرداد؛افزایش تعداد ایستگاه های بازیافت در سطح شهر

شهردار آمل گفت، با برنامه های مشارکتی که این شهرداری در سال های گذشته با همراهی خوب شهروندان دراجرای طرح تفکیک زباله از مبدا دراین شهرپیش گرفته باعث شده تا به عنوان یکی از شهرداری های موفق مازندران دراین بخش انتخاب و پیشگام باشد.

 احمد امیرسلیمانی افزود: هم اکنون آموزش های حضوری طرح تفکیک زباله از مبدا توسط کارشناسان حوزه آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل درسطح شهرک های مسکونی از سال گذشته آغاز وبه طور جدی امسال نیز درحال پیگیری است وعلاوه بر آن این طرح در سطح ادارات، خیابانها وکوچه های پرتردد شهری اجرا خواهد شد.
وی، تولید روزانه زباله در شهر آمل را هم اکنون بیش از 190 تن اعلام واضافه کرد، با راه اندازی 23 ایستگاه بازیافت شهری، وافزایش این ایستگاه ها در سال جاری واستقبال خوب شهروندان آملی، به دنبال فرهنگ سازی جداسازی زباله های تر و خشک ارسالی شهروندان وتفکیک آن از مبدا در ایستگاه ها هستیم.
شهردارآمل، هدف از اجرای این طرح را حفاظت از محیط زیست وجلوگیری از انتشارآلودگی ها و هدف رفتن سرمایه های ملی ومنابع طبیعی، کاهش حجم زباله های شهری، اشتغالزایی وارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه مواد زائد بیان کرد.
امیرسلیمانی افزود: از آغاز این طرح، زباله خشک به شکل تفکیکی پلاستیک، شیشه وکاغذ به همت شهروندان به ایستگاه ها تحویل داده شد واین اقدام در ماه گذشته به 35 تن افزایش داشته که نشان دهنده همراهی ومشارکت شهروندان دراین طرح می باشد.
وی اضافه کرد: دراین همین راستا، سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل به شهروندان در قبال تحویل زباله های خشک و تر به ایستگاه های بازیافت، برخی کالاهای مصرفی به عنوان مشوق ارائه می کند.
شهردارآمل در پایان از شهروندان این درخواست کرد با تغییر در شیوه های مصرف وهمراهی در تولید زباله کمتر، در حفظ وزیبایی شهری ومحیط زیست ونیز به بقای منابع زمین وسپردن آن به دست آیندگان کمک کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.