×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به تصویب CFT در مجلس هشتم، گفت: این لایحه در آن زمان تصویب اما مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، از این رو مجدد به مجلس آمده و قرار است با اصلاحاتی در فرصت دو ماهه تعیین تکلیف شود.

عزت الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اینکه لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس هشتم به تصویب نمایندگان رسید، گفت: در اواخر سال 1390 لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم تقدیم مجلس و تصویب شد اما از آنجایی که لایحه مذکور رنگ و لعاب قضایی داشت از سوی شورای نگهبان رد شد، اشکال شورای نگهبان این بود که این قانون باید توسط قوه قضاییه تهیه می‌شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به ایراد شورای نگهبان لایحه مذکور در سال‌های اخیر در رفت‌وآمد بین دولت و قوه قضاییه بود، در نهایت این لایحه مجدد اصلاح و در مجلس دهم تقدیم هیات رئیسه شد، البته به نظر لایحه تفاوت چندانی نکرده است.

وی افزود: موضوع پیوستن به این مجامع بین‌المللی قبل از برجام هم بوده است و بعد از برجام تنها برخی شرایط تغییر کرد، به عنوان مثال به موجب سوییفت روابط بین‌المللی بانکی تسهیل شد. هم‌اکنون هم اعلام شده اگر تا 11 روز دیگر ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نپیوندد، مجدد بسته می‌شود.

یوسفیان ملا معتقد است: لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم از مزایا و معایبی برخوردار است، در صورت عدم الحاق به این کنوانسیون در فضای جهانی اعلام می‌شود که ایران آن را امضا نکرده است، البته در شرایط کنونی به جهت اختلافات و مباحث مطرح و حاشیه‌ای و جلوگیری از ایجاد شکاف در جامعه مسکوت ماند و مجدد به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون تخصصی و نمایندگان در فرصت مذکور تلاش خواهند کرد ایرادات را مرتفع و مجدد برای تعیین تکلیف نهایی به صحن خواهند آورد، البته امیدواریم طرف‌های مقابل نیز برای تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF فرصت دوباره به ایران دهند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به هشدار آمریکا برای اعمال تحریم علیه ایران و تهدید همه مجماع جهانی توسط ترامپ، بعید به نظر می‌رسد این فرصت الحاق به کنوانسیون تمدید. زیرا این مجامع فرمایشی عمل می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.