×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل از اجرای مقاوم سازی 20 مدرسه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کرات آملی،سید جعفر رسولی درجلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آمل اضهارداشت: ثبت نام از دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد شروع شد و برنامه ریزی جهت اوقات فراغت دانش آموزان که امر بسیار مهمی است انجام و در حال اجرا می گردد وشعار پروژه مهر امسال مدرسه محور ، مهارت آموزشی و رشد و توسعه و مشارکت می باشد که در 16 تیر در دبیرستان حاج قنبری نیز مراسم آغازین این پروژه مهم می باشد .

این مسئول در ادامه اظهار داشت :  آمل در سال تحصیلی 97 ـ 96 درخصوص پروژه مهر نیز رتبه برتر را در سطح استان کسب کرد . باتوجه به اینکه مبلغ 400 میلیون تومان را دکتر یوسفیان برای آموزش و پرورش در نظر گرفت مبلغ 200 میلیون تومان آن برای بازسازی و بهسازی مدارس اختصاص یافت . و در طرح پروژه مهر امسال نیز بیش از 30 مدرسه بازسازی می گردد که 3 مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز شهرستان آمل تا مهر امسال ساخته و به بهره برداری می رسد .

در پایان سید جعفر رسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در رابطه با مقاوم سازی مدارس اظهار داشت : تعداد 20 مدرسه که مقاوم سازی آن در حال انجام می باشد نوید بخش این می باشد که می توان ازظرفیت های موجود شهرستان استفاده نمود و از رئیس آموزش و پرورش آمل خواست : لیست مدارسی که در حال تخریب وفرسوده می باشند را به جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش ارائه داده تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد .

در ادامه این جلسه عباس مرزبند مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه در استقرار پایه دوازدهم هنرستان‌ها، مشکل کلاس نداریم، اما در بخش تجهیزات و نیروی انسانی کمبود داریم گفت: مهم‌ترین آن کمبود نیرو برای دو هزار ساعت داریم.

مدیر آموزش‌وپرورش آمل بابیان اینکه برای تأمین کمبود نیرو مدیران و معاونان باید ۶ تا ۱۲ ساعت در هفته تدریس کنند، ادامه داد: انتظار داریم در کمیته برنامه‌ریزی برای تجهیزات مدارس تمهیداتی اندیشیده شود زیرا اکثر تجهیزات قدیمی است.

مرزبند با اشاره به اینکه سال گذشته افزایش نرخ در مدارس هیئت‌امنایی نداشتیم و در سال جاری افزایش زیادی نخواهیم داشت، افزود: دو مدرسه هیئت‌امنایی تقاضای خروج از این مهم رادارند که خارج شدن از هیئت‌امنایی برای ما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی بابیان اینکه سه مدرسه‌ای که سال گذشته برای ساخت کلنگ زنی شده بود تا مهر سال جاری افتتاح می‌شود، گفت: سه مدرسه روستایی دیگر که توسط نوسازی در حال ساخت است در سال جاری افتتاح می‌شود.

مرزبند با اشاره به تصویب ۴۰۰ میلیون تومان برای مدارس شهرستان آمل، بیان کرد از این ۴۰۰ میلیون تومان با حمایت نماینده مردم آمل ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که به سازمان نوسازی ۳۰ مدرسه را لیست دادیم و این اعتبار در سال جاری هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به طرج اوقات فراغت گفت: امسال بیش از ۲۵ کانون آموزشی، تربیتی و ورزشی آماده اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان است.

مرزبند ادامه داد: امسال مشکلی در ثبت‌نام پایه اول ابتدایی نداشتیم و پروژه مهر و طرح هجرت با شعار مدرسه محوری و توسعه مشارکت از ۱۶ تیرماه شروع خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.